העליון דחה את ערעור אי.די.בי: לא ידחה את מועד מכירת כלל ביטוח

אי.די.בי ביקשה מבית המשפט העליון להאריך את המועד שקבע המחוזי למכירת כלל ביטוח (22 באוגוסט) - אך ערכאת הערעור לא אישרה את הבקשה

השעון של קבוצת אי.די.בי ונוחי דנקנר ממשיך לתקתק, לאחר שבית המשפט העליון דחה היום (ד') את בקשתה להאריך את המועד האחרון למכירת כלל ביטוח שבשליטת הקבוצה.

לפיכך, המועד שקבע בית המשפט המחוזי, לפיה השליטה בכלל ביטוח תימכר עד ליום ה-22 באוגוסט, יישאר ללא שינוי.

נזכיר כי בתחילת יוני קצב השופט המחוזי איתן אורנשטיין את מכירת כלל ביטוח וכתב כי "החלטתי לאפשר לחברת אי.די.בי פתוח למצות את תוכנית המימוש בכלל ביטוח, או כל נכס אחר, ושיהיה בכך כדי להבטיח תזרים ברמת ודאות גבוהה לשרת חובותיה עד תום שנת 2014. כאמור, גם לפי חוות-דעת המומחים, אמורה עסקת המכירה לצאת אל הפועל בשבועות הקרובים, ויש עוד לתת את הדעת לכך, שלאחר ההתקשרות בהסכם, יידרש אישור הממונה על הביטוח שיארך מספר חודשים".

שופט העליון נעם סולברג שוכנע כי ההחלטה לקצוב את פרק הזמן למכירת מניותיה של חברת כלל ביטוח אכן מתחשבת בכלל השיקולים הצריכים לעניין, ולמרות שהוא ער לכך שפרק הזמן שקצב בית המשפט המחוזי הוא יחסית קצר (כחודשיים וחצי), "אין זה מסוג העניינים המצדיקים את התערבותה של ערכאת הערעור".

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח מסרו בתגובה כי "בית המשפט העליון שם סוף לתרגילים, לספינים ולניסיונות האינסופיים של אי.די.בי פתוח והעומד בראשה למשיכת זמן, שכל מטרתה אי-החזרת חובות לציבור. בית המשפט קיבל את עמדת נציגות האג"ח שאין מאחורי טענות החברה אלא קנטרנות בלבד".