ועדת טירקל אישרה את מינוי יעקב פרנקל לנגיד

חברי "הוועדה המייעצת למנויי בכירים בשירות המדינה": דוח מבקר המדינה בעניינו של פרנקל לא מהווה מכשול למינויו לנגיד בנק ישראל ■ ממצאי הדוח דאז: פרנקל הזרים לכיסו מאות אלפי שקלים לאחר שתפר לעצמו "הסדרים מיוחדים"

ועדת טירקל אישרה היום (ד') את מינויו של פרופ' יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל במקום סטנלי פישר. חברי הוועדה לא ראו בדוח מבקר המדינה בעניינו של פרנקל (דוח 52ב שפורסם באפריל 2002) כמכשול בדרך למינויו לנגיד הבנק.

תפקידה של ועדת טירקל, או בשמה המקצועי "הוועדה המייעצת למנויי בכירים בשירות המדינה", הינו "להבטיח את טוהר המידות במינויים הבכירים, ולבחון שמא דבקו פגם או דופי כלשהם במינויים המוצעים".

בדוח מבקר המדינה מ-2002 נקבע כי פרנקל, בעת שכיהן כנגיד בנק ישראל בשנות ה-90, תפר לעצמו "הסדרים מיוחדים", כפי שניסח המבקר, שהזרימו לכיסו מאות אלפי שקלים נוספים מקופת הציבור. זאת, בעזרת פקיד בכיר לשעבר בבנק ישראל ובניגוד לעמדת היועץ המשפטי של הבנק באותה עת. פרנקל, כידוע, החזיר בסופו של דבר את הכספים.

פישר סיים את תפקידו בבנק ישראל השבוע והמשנה לנגיד ד"ר קרנית פלוג מחליפה אותו באופן רשמי עד שפרנקל ייכנס לתפקיד בעוד כחודשיים. פרנקל שוהה בארה"ב.