שמואל חרל"פ השקיע 2 מיליון דולר בחברת הסייבר ניוטרון

התוכנה שפיתחה החברה משתלבת באחת הגישות שמנסות להחליף את התפקיד הקלאסי של האנטי וירוס, בניסיון להגן על המחשב מפני קבצים מזיקים שמגיעים מבחוץ

חברת האבטחה ניוטרון (Nyotron) סיימה לאחרונה סבב גיוס חדש. להשקעה בחברה הצטרף ד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר קבוצת כלמוביל, אחת מיבואניות הרכב הגדולות בישראל, שהשקיע 2 מיליון דולר. לאחר הגיוס הנוכחי יעמוד סך הסכום שקיבלה החברה על כ-5.5 מיליון דולר, כולו ממשקיעים פרטיים.

ניוטרון הוקמה ב-2008 על ידי האחים ניר (שמכהן כמנכ"ל) ועופר גייסט. התוכנה שפיתחה החברה משתלבת באחת הגישות שמנסות להחליף את התפקיד הקלאסי של האנטי וירוס, בניסיון להגן על המחשב מפני קבצים מזיקים שמגיעים מבחוץ.

תוכנת ההגנה עוסקתם בתחום של "ניתוח התנהגות" של הפעולות שמבוצעות במחשב, מתוך כוונה להבדיל בין התנהגות "טובה" ל"רעה". כדי לבצע את ההבחנה באופי הפעולה, מנסה המערכת לנתח את ההקשר של הפעילות במחשב, ואת רמת הסיכון הנגזרת מהפעילות. שמה של התוכנה - Paranoid - מעיד על הפונקציונליות שלה.

היתרון של החברה נובע מכך שהתוכנה קרובה מאוד לליבת מערכת ההפעלה. המשמעות היא שהתוכנה יכולה "לשים את היד" כמעט על כל פעולה שנעשית במחשב ולהתריע מפניה, אפילו לפני שבוצעה. מבחינה עסקית, בחברה מכוונים את הפתרון כך שישתלב במערכות רגישות בגופים בתעשיות הפיננסיות וגופים ביטחוניים.

ניר גייסט משוכנע כי "יש לנו מוצר שהרבה יותר טוב ממה שיש היום", ובחברה צופים להתחיל במכירות עד סוף השנה. כיו"ר החברה מכהן האלוף במיל' עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן ויו"ר חברת האבטחה לוג'יק. בחברה מועסקים 12 עובדים ולדברי גייסט החברה תגדל בקרוב באופן ניכר.