אקזיט ישראלי מאכזב: בוקסי נרכשת ע"י סמסונג בעשרות מ' ד'

בבוקסי, שפיתחה מכשיר שמחבר בין הטלוויזיה לאינטרנט, הושקעו עד כה כ-30 מיליון ד' - כך שהמשקיעים והמייסדים לא ירוויחו מהאקזיט ■ מייסד החברה לפני כשנתיים: "ההצעה צריכה להיות מטורפת" ■ בסמסונג אישרו את העסקה

אקזיט ישראלי מאכזב: חברת בוקסי (Boxee) הישראלית נרכשת על-ידי סמסונג תמורת עשרות מיליוני דולר. בחברה הישראלית הושקעו עד כה כ-29.5 מיליון דולר, כך שהמשקיעים והמייסדים לא צפויים לרשום רווח מהאקזיט. בחברת סמסונג אישרו את נושא העסקה: "הרכישה תאפשר לנו להמשיך לשפר את חוויית המשתמש במוצרים שלנו המחוברים לרשת".

לפני כשבועיים פורסם באתר הטכנולוגיה ונצ'ר ביט כי בוקסי כבר נמכרה לגורם לא ידוע והיא תפרסם הודעה על כך בקרוב, אך זו לא הגיעה. בבוקסי סירבו להתייחס לפרסום.

בוקסי הוקמה ב-2007 על ידי אבנר רונן, תום סלע, עידן כהן, גדעון קזין ורועי וולקן. המוצר המוביל שלה הוא ה-Boxee Box. החברה פיתחה ממשק לסטרימרים ביתיים (מזרימי מדיה), שמאפשר הקלטת תוכן ואחסונו בענן וגם גישה נוחה לתכני וידיאו שמוקרנים באינטרנט ושימוש באפליקציות שונות. לפני כשנתיים השיקה בוקסי, יחד עם החברה הטייוואנית D-Link את המכשיר הראשון שלה - בוקסי בוקס. לפני כשנה השיקה החברה את הבוקסי Cloud DVR, אך שני המוצרים לא זכו להצלחה.

בין המשקיעים בחברה: קרן ההון סיכון פיטנגו ו-Softbank. הערכות שונות דיברו על כך שבוקסי מנסה לגייס 30 מיליון דולר נוספים, אולם ככל הנראה החברה התקשתה להשלים את הגיוס.

לפני כשנתיים, התראיין תום סלע, ממייסדי בוקסי וסמנכ"ל התפעול שלה, ל"גלובס" ודיבר על אפשרות של מכירת החברה. "הצעה מטורפת תמיד באה בחשבון, אבל היא צריכה להיות מטורפת", אמר סלע, "המטרה של בוקסי כאשר היא הוקמה, הייתה לעשות שינוי. אני חושב שבפורמט הנוכחי, בו אנחנו חברה קטנה עם כ-40 עובדים, אנחנו בועטים ומסוגלים לעשות שינויים בשוק העמוס והמבולבל הזה".

בוקסי פעילה בענף הסטרימרים שלא זוכה להצלחה, בעיקר בעקבות חדירת ממשקי הסטרימרים לתוך טלוויזיות (לא רק בדגמי סמארט TV). בוקסי מציעה ממשק מדיה מוצלח וידידותי מאוד להפעלת קבצי וידיאו מהמחשב הביתי, אתרי אינטרנט ואפליקציות.

ככל הנראה, סמסונג תשתמש בממשק של בוקסי להטמעה במסכי הטלוויזיה שלה. בוקסי גם מציעה שירות להקלטת שידורי טלוויזיה וצפייה בהם מרחוק. דבר שיכול לתת לה יתרון מול יצרניות מסכים מתחרות.