אירופה משכה את הבורסה לעליות; גזית גלוב עלתה 1.5%

באירופה עליות חדות ■ היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט ■ במצרים מפקד הצבא הדיח את הנשיא מורסי; לילה של אלימות ועימותים ■ מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-783 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') בעליות על רקע ההפיכה השנייה במצרים, שם הצבא הדיח את הנשיא המכהן מוחמד מורסי ומצב חירום הורכז במדינה. ברקע, גם הנעילה החיובית ברוב בורסות אסיה והעליות החדות באירופה. היום לא מתקיים במסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי. מדד ת"א 25 רשם בסיום עלייה של 0.5% לרמה של 1,195 נק' ומדד ת"א 100 סגר בעלייה של כ-0.2% ל-1,075 נקודות. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-783 מיליון שקל.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום בעליות שערים חדות, לאחר החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי והבנק המרכזי האנגלי. הבנק המרכזי האירופי השאיר היום את הריבית על כנה, בשפל של 0.5%, כפי שהעריכו מרבית הכלכלנים בשוק. בנאום שנשא לאחר מכן נגיד הבנק, מריו דראגי, הוא אמר כי המדיניות המרחיבה של הבנק תמשך כל עוד יש בה צורך, וכי שיעורי הריבית לא יעלו בעתיד הנראה לעין.

במצרים נרשם לילה של אלימות לאחר הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי אמש בידי הצבא המצרי. לפחות 14 איש נהרגו בעימותים עם כוחות הצבא, ומאות נפצעו. מצב חירום הוכרז במדינה. בינתיים מונה נשיא זמני למצרים עד לבחירות חדשות והוא יהיה ראש בית הדין העליון עדלי מנסור. בנוסף, החוקה תושהה ובית הדין החוקתי ינסח חוק חדש לבחירות פרלמנטריות - תוך 6 חודשים.

גלוב אקפ' צונחת

חברת אפריקה נכסים, מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, "חסכה" לעצמה מסים בהיקף של 200 מיליון שקל במכירת קניון רמת-אביב בתל-אביב לחברת מליסרון. מנהל רשות המסים חשף בכנס באילת כי המדינה איבדה את הסכום בעקבות "פרצה בחוק" בנוגע למיסוי רווחי שיערוך, ו"גלובס" חושף כי מדובר באפריקה.

שותפות גלוב דיווחה היום כי "לאור קצב התקדמות העבודות עד כה, מעריך השותף הכללי כי קידוח אופק 2 יימשך כחודש ימים מעבר לפרק הזמן שהוערך בעת קבלת החלטת הקידוח, וכי יש בכך כדי להגדיל את עלויות הקידוח בסך של כ-2 מיליון דולר".

חברת שמן נפט וגז השלימה אתמול גיוס של כ-35 מיליון שקל בהנפקה של מניות ואופציות. במסגרת ההנפקה הגיעו ביקושים בהיקף של 53.8 מיליון שקל, 77% יותר מהסכום אותו ביקשה החברה לגייס. בעקבות הביקושים הגבוהים, הגדילה החברה את הגיוס ב-15%. ברישיון ים 3, אשר נמצא מול חופי אשדוד שותפות שמן (77.6%), זרח (7.5%) צמיחה (4.9%). מפעילת הקידוח היא קספיאן דרילינג שמחזיקה בכ-10% מהזכויות. על פי דו"ח המשאבים, ישנו פוטנציאל למציאת 120 מיליון חביות של נפט והסתברות של 36% למציאת 1.8TCF של גז טבעי.

חברת אינסוליין , העוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של טכנולוגיה ומוצרים לשיפור האפקטיביות של אינסולין המוזרק לחולי סוכרת הודיעה היום כי קיבלה מהמבטחת הגרמנית BARMER אישור למתן שיפוי ביטוחי עבור מוצר ה - InsuPad בגרמניה.