מיטב דש: עד סוף השנה שיעור האבטלה יעלה על 7%

אלכס זבז'ינסקי: "מספר תביעות לתשלום דמי אבטלה עלה בשנה האחרונה בכ-15%. אנו מעריכים ששיעור האבטלה יעלה בהדרגה עד סוף השנה עד לרמה של מעל 7%"

בית ההשקעות מיטב-דש מעריך כי שיעור האבטלה בישראל יעלה עד סוף השנה ויעבור את 7%. בסקירה שבועית של הכלכלן אלכס זבז'ינסקי נכתב כי "שיעור האבטלה במשק נותר בחודש מאי ללא שינוי ברמה של 6.9%. גם בהשתתפות בכוח העבודה כמעט לא נרשם שינוי. באופן די מפתיע, האטה בפעילות המשקית לא מתבטאת בינתיים בצורה משמעותית בנתוני סקר כוח אדם. נתונים אחרים אכן מראים הרעה בתעסוקה. מספר תביעות לתשלום דמי אבטלה עלה בשנה האחרונה בכ-15%. אנו מעריכים ששיעור האבטלה יעלה בהדרגה עד סוף השנה עד לרמה של מעל 7%".

זבז'ינסקי מתייחס גם לעלייה בתשואות על האג"ח בארה"ב ומציין כי "עליית התשואות האמריקאיות בסוף השבוע צפויה שוב לעורר את המסחר בשוק האג"ח המקומי שהתחיל להירגע אחרי הסערה בעקבות הודעת ה'פד' לפני שבועיים. העצבנות עשויה להיות הפעם קטנה יותר בגלל שהרבה כסף חם, כולל של הזרים, יצא ככל הנראה. לפי הדיווח של בנק ישראל מכרו משקיעי חו"ל כ-2.4 מיליארד שקל של אג"ח ממשלתיות בחודשים מאי ויוני.

"שוק האג"ח המקומי ובמיוחד המטבע ממשיכים להציג ביצועים מאוד חזקים ביחס לשווקים האחרים. לאחרונה, עוצמתו של השקל באה לידי ביטוי בעובדה שתשואות האג"ח הדולריות של מדינת ישראל ל-10 שנים השתוו לתשואות האג"ח השקליות. עובדה זו משקפת הערכה שלא צפוי פיחות בשקל ביחס לדולר האמריקאי ב-10 השנים הקרובות. מצב זה מגביר את האטרקטיביות של האג"ח הדולרית של מדינת ישראל".