רשות ני"ע חתמה על מזכר לתיאום הפיקוח על פעילות קרנות השקעה ישראליות באיחוד האירופי

יו"ר רשות ניירות ערך שמואל האוזר: "למזכר הבנות זה יש חשיבות קריטית בפתיחת השוק האירופאי בפני קרנות השקעה ישראליות"

רשות ניירות ערך חתמה על מזכר הבנות בינ"ל עם רשות ניירות ערך האירופית (ESMA) המייצגת 31 רשויות ניירות ערך מהיבשת, המניח עקרונות לשיתוף פעולה הדדי בפיקוח והעברת מידע על מנהלי קרנות וקרנות מישראל ומאירופה.

מזכר ההבנות, שייכנס לתוקפו ב-22 ביולי, סולל את הדרך למנהלי קרנות ישראליים להציע את קרנות ההשקעה שלהם במדינות האיחוד האירופי ולהיפך. שיתוף הפעולה כולל עקרונות בדבר התייעצות, חילופי מידע, עריכת ביקורות וסיוע בענייני אכיפה, אשר עיגונם במזכר ההבנות היווה תנאי מוקדם הנדרש כדי לאפשר למנהלי קרנות השקעה ישראליים ואירופים לנהל ולשווק את הקרנות הנ"ל במדינות האיחוד האירופי ובישראל, בהתאמה.

מעבר ליתרון הברור והמיידי המאפשר דריסת רגל של קרנות ישראליות בשוק האירופי, כמו גם כניסת קרנות השקעה זרות לישראל שיעמדו בתנאי הרגולציה המקומיים, מחזק המהלך את קשריה של רשות ניירות ערך עם רשויות אירופיות ויעמיד אותה בשורה אחת עם 33 רשויות נוספות מחוץ לאירופה (לרבות רשות ניירות ערך האמריקאית, הקנדית ועוד), אשר חתמו במקביל על מזכרי ההבנה דומים ביחס להסדרת פעילות של קרנות ממדינתה.

פעילות זו מתקיימת כחלק מהמאמץ לפתוח את שוק ההון הישראלי לקרנות נאמנות זרות על פי תנאים שהרשות מגבשת בימים אלה.

עו"ד אורנית קרביץ, מנהלת המחלקה הבינלאומית ברשות, אמרה כי "החתימה על מזכר ההבנות הוא צעד חשוב נוסף ליישום האסטרטגיה הבינלאומית של הרשות ולהעמדת הרגולציה המקומית בסטנדרטים גלובליים. הרשות הציבה לה למטרה לאפשר לשוק המקומי ליהנות מגיוון מוצרים פיננסים נוספים, ובנוסף לדאוג להסרת חסמים העומדים בפני מנהלים ישראליים להשתלב ולפעול בשווקים אחרים".