חדשות הביומד: מאחורי ההנפקות של אינסוליין ואלביט מדיקל

הבאזז בתחום הביומד ממשיך להיתרגם להנפקות: אינסוליין מגייסת 8 מיליון שקל לאחר קבלת שיפוי ביטוי, אלביט מדיקל גייסה 5 מיליון שקל

הבאזז בתחום הביומד ממשיך להיתרגם להנפקות. חברת אינסוליין המפתחת מכשיר לשיפור מתן אינסולין לחולי סוכרת, הודיעה היום על גיוס של 8 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים. זאת, לאחר שביום חמישי הודיעה כי קיבלה סופית את אישור השיפוי ביטוחי מחברת הביטוח הגרמנית בראמר.

אף שהודעה זו הייתה צפויה למדי, בעקבותיה עלתה מניית אינסוליין ביום חמישי 11%. בעקבות ההנפקה הפרטית היא עולה עוד 7% למחיר של 22.6 שקל המשקף לחברה שווי של 210 מיליון שקל.

הניצעים, משקיעים פרטיים ששמם לא פורסם והם אינם בעלי עניין בחברה, קיבלו את המניות במחיר של 1.77 שקל למניה, דיסקאונט של 16% על מחירה הבוקר טרם ההודעה, ובתוספת אופציות במחיר של 2.1 שקל, זהה למחיר בו נסחרה היום בבוקר, מדובר בדיסקאונט של 27%. העמלה לחתמים הייתה בגובה 680 אלף שקל, כ-8.5% מערך ההנפקה. למרות הדיסקאונט והעמלה הגבוהה יחסית, המניה כאמור עולה היום במסחר.

אינסוליין בחרה להשיק את המוצר שלה בהשקה ראשונה ממוקדת מאוד - בגרמניה בלבד ובהסכם מיוחד עם מבטח אחד. כעת השוק מצפה לראות, האם אכן יגיע נפח פעילות משמעותי מברמר, והאם מבטחים נוספים בגרמניה ילכו בעקבותיה בהצעת שיפוי למוצר.
בשוק האמריקני הליך אישור המוצר מתעכב, לאחר שהרשות הרגולטורית הודיעה כי תצטרך לבחון האם יש לאשר אותו כתרופה. לכן, השוק האירופאי הפך חשוב במיוחד עבור החברה לשנים הבאות.

הנפקה גם באלביט מדיקל

גם אלביט מדיקל טכנולוגיות , חברה בת של אלביט הדמיה המחזיקה בחברות אינסייטק (48%) וגמידה סל (31%), השלימה הנפקה ראשונה לציבור. אלביט מדיקל גייסה 5 מיליון שקל, בחיתום יתר קל ובמחיר המינימום. את ההנפקה הובילה כלל חיתום והצטרפה אליה כמפיצה חברת יאיר קפיטל.

מחיר המניה בהנפקה היווה פרמיה על מחיר המניה בשוק ביום ההנפקה, אך בשכלול האופציות מדובר בדיסקאונט של כ-16% על מחיר המניה. ביום ההנפקה ירדה המניה 1%, וכעת היא משלימה ירידה של כ-15% נוספים ומתכנסת סביב מחיר המניה בהנפקה - 10.2 אגורות, המשקף לחברה שווי של כ-80 מיליון שקל.

אך שההנפקה נסגרה במחיר המינימום, ניתן לכנות זאת הצלחה שכן היא בוצעה על רקע חדשות רעות באלביט מדיקל: החברה הבת גמידה סל קיבלה הודעה מרשות המזון והתרופות האמריקנית (ה-FDA), שמשמעותה דחיה של לפחות שנתיים באישור המוצר המוביל שלה, והשקעה של עשרות מיליוני דולרים נוספים - לכל הפחות.

בעקבות ההנפקה צפויה אלביט מדיקל לצאת מרשימת השימור, וזו המטרה העיקרית לשמה בוצעה ההנפקה, לצד השגת עצמאות מסויימת מהחברה האם, אלביט הדמיה. עם זאת, גיוס כזה לא יספיק לה כדי להמשיך לתמוך בגמידה סל, והיא תצטרך לגייס הון נוסף, או להידלל באחזקתה בחברה זו. לעומת זאת, באינסייטק יש כרגע מזומנים מספקים, ואין באופק הקרוב גיוס.