מניית היום: בדרך למסחור מוצר בהודו - ומזנקת ב-5%

מיקרומדיק הודיעה כי החברה-הבת זטיק טכנולוגיות חתמה על מזכר הבנות עם רשת בתי-החולים ההודית המובילה לטיפול בסרטן לקראת שיתוף-פעולה למסחור בהודו של מוצר הדיאגנוסטיקה שפיתחה

מיקרומדיק בדרך למסחור המוצר לאיתור וזיהוי סרטן צוואר הרחם בהודו. מיקרומדיק, המתמחה בהשקעה, ניהול וקידום של פתרונות ייחודיים בתחום הדיאגנוסטיקה הסרטנית לזיהוי מוקדם של מחלות הסרטן והתאמת טיפול אישי לחולה, הודיעה הבוקר (ב') כי החברה הבת זטיק טכנולוגיות חתמה על מזכר הבנות עם רשת בתי החולים ההודית המובילה לטיפול בסרטן, HCG, לקראת שיתוף פעולה למסחור בהודו של מוצר הדיאגנוסטיקה שפיתחה.

מטרת שיתוף הפעולה עם HCG הינה לקדם את מסחור ושיווק הערכה לאבחון סרטן צוואר הרחם בהודו. על פי מזכר ההבנות, בשלב ראשון תבצע HCG הערכה קלינית של הערכה במעבדותיה ובמימונה, על פי תכנית קלינית מוסכמת, שצפויה להימשך כ-6 חודשים. לצורך כך תעמיד זטיק ל-HCG, ללא תשלום, כמויות נדרשות של הערכה וכן הדרכה ותמיכה טכנית במעבדות HCG. בד בבד, ועד ההתקשרות בהסכם שיתוף פעולה מפורט, הצדדים ייצרו תכנית עסקית למסחור הערכה בטריטוריה ויקבעו התנאים המסחריים בין הצדדים.

ד"ר עדי אלקלס, סמנכ"ל פיתוח עסקי במיקרומדיק, ציין כי "מזכר ההבנות החשוב שנחתם עם HCG עשוי להוביל להסכם מסחור בהודו של הערכה לאיתור וזיהוי סרטן צוואר הרחם. סין והודו מהוות שוק פוטנציאלי גדול לשיווק הערכה המוערך כיום בעשרות מיליוני דולרים. חתימת מזכר ההבנות עם רשת בתי חולים אונקולוגיים מובילה, בעלת היכרות מעמיקה עם השוק ההודי, צרכיו והפוטנציאל הגלום בו מהווה עדות נוספת לעניין הרב הקיים בקרב חברות בעולם לשימוש בפלטפורמה הטכנולוגית הייחודית של זטיק, ה-CellDetect, לצורך זיהוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם וכן לחשיבות הרבה שבאבחון מוקדם ומדויק של המחלה".

סרטן צוואר הרחם הוא השני בשכיחותו כגורם מוות מסרטן בקרב נשים ברחבי העולם. כ-85% מכלל מקרי סרטן צוואר הרחם המאובחנים בעולם אובחנו באזורים מתפתחים או לא מפותחים. שוק בדיקות הסקר לאיתור סרטן צוואר הרחם מוערך בכ-2 מיליארד דולר בשנה. מסמכי מקור של Globocan על סרטן צוואר הרחם מגלים כי סרטן צוואר הרחם הוא הסרטן הנפוץ ביותר בנשים בהודו, ואחראי לכ-25% מסך מקרי התחלואה, והתמותה, מסרטן בכלל בהודו. עם קרוב ל-135 אלף מקרים חדשים בשנה, וכמעט 75 אלף מקרי מוות בשנה, הודו מהווה כרבע מנטל התחלואה והתמותה העולמי מסרטן צוואר הרחם.