"לא תמה מלחמת המחירים בסלולר; הסיכון עבר לתשתיות"

כלל פיננסים: "הסיכון בהשקעה במניות התקשורת הישראליות פוחת, אך לא נעלם" ■ "'גמישות' הלקוחות למחירי הסלולר יורדת, ועם תחילתן של העליות האוטומטיות במחירים ייתכן שאנו אכן מתקרבים ליציבות"

"הסיכון בהשקעה במניות התקשורת הישראליות פוחת, אך לא נעלם", כך סבור דוב רוזנברג, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז', בסקירה כל שוק התקשורת הישראלי. להערכתו, הסיכון להשקעה עובר משוק הסלולר לשוק תשתיות התקשורת.

יחד עם העברת המיקוד מהסלולר לתשתיות, בכלל פיננסים סבורים כי "טרם נגמרה מלחמת המחירים בענך הסלולר וכי אף אחד מהמפעילים החדשים נמצא בדרכו החוצה. 'גמישות' הלקוחות למחיר יורדת ועם תחילתן של העליות האוטומטיות במחירים יתכן ואנו אכן מתקרבים ליציבות.

"עם זאת, ההשפעה של מבצעי המחיר החדשים מתמתנת ובנוסף, ככל שמתקרבים לבחינת הערבויות שצריכות להעביר הוט וגולן, כך פוחתת האגרסיביות התחרותית והסיכון יורד". בכלל לא צופים עלייה ב-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) או גידול במספר המנויים ברבעונים הקרובים.

בכלל פיננסים מציינים, כי התחרות על התשתיות בשוק התקשורת הקווית מתקרבת על רקע סאגת השוק הסיטונאי וכן על רקע מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל. האנליסטים מורידים שיעור ההיוון למניות בזק ופרטנר , ומעלים את מחיר היעד לבזק ל-4.2 שקלים מ-3.6 שקלים. ההמלצה נותרת ב"תשואת חסר" ו"תשואת שוק" בהתאמה.

לגבי בזק, בכלל פיננסים מאמינים כי קיימות עדיין סכנות לעסקי הליבה, ועל כן הם שומרים על פער בתמחור מול חברות הסלולר. "אנו מאמינים כי בזק נהנית מתמחור יתר בעיקר בזכות תמיכה מהדיבידנדים. להערכתנו, ביכולתה ובכוונתה של החברה לשלם את הדיבידנדים של 2013 ו-100% מהרווח הנקי של 2014", לדבריהם.

לגבי פרטנר, האנליסטים צופים התמתנות בתחרות בחודשים הקרובים. עקב כך הם מורידים את שיעור ההיוון כאמור כדי לשקף את הירידה בסיכון, אך זו מתקזזת אל מול הירידה בתחזיות בטווח הקרוב.