תיק ההשקעות המומלץ של יהודה יגור ממנורה מבטחים

יהודה יגור ממנורה מבטחים חוזר למדור וממליץ "להתבסס על החזקה קבועה והשבחה בשוק הקונצרני"

חצי שנה עברה מאז התארח במדור יהודה יגור, ראש צוות אג"ח במנורה מבטחים פיננסיים. כיום, במבט עדכני על המצב בשווקים המרכזיים בעולם, הוא סבור כי "הביטחון הבסיסי נותר גבוה, וה-VIX (מדד הפחד, א.ל.) שומר על רמה נמוכה כבר תקופה ארוכה".

עם זאת, יגור מציין כי "בעוד שוקי המניות מפגינים עוצמה יחסית, על רקע ציפיות להתאוששות בנזילות וריביות שפל, מעל שוקי החוב מרחפים סימני שאלה". לדבריו, אחד מסימני השאלה הגדולים נוגעים "לעתיד תשואות האג"ח האמריקאיות, שמשמשות כבנצ'מרק העולמי, אם וכאשר יפסיק יו"ר הפד, בן ברננקי, את תוכנית הרכישות".

יגור מעריך כי "בישראל, בשונה מארה"ב, קיים סיכוי לירידת ריבית שתתמוך באג"ח הארוכות, גם אם תחול עליית תשואות בארה"ב בהמשך השנה. תוצר הלוואי יהיה ירידה במרווח התשואות ישראל-ארה"ב". עוד הוא סבור כי בשוק המקומי, "מדדי המחירים הנמוכים והיעדר ציפיות אינפלציה משמעותיות ייצרו הטיה בשוק לאפיק השקלי".

לגבי מצב המאקרו בישראל, מציין יגור כי "המציאות לא מזהירה. מחלקת המחקר של בנק ישראל הורידה רק עכשיו את תחזית הצמיחה ל-2014 מ-4% ל-3.2%, ואת הערכת הריבית ב-2014 מ-2.5% ל-1.25%. המדד המשולב של בנק ישראל מצביע על חולשה - הסנטימנט העסקי והצרכני בירידה, וכך גם ההשקעות והייצוא. על אלה נוסיף עלייה במסים ורגולציה שמקשה על הסקטור העסקי".

הדילמה של מנהל ההשקעות

לדבריו, ירידת המרווחים ורמת התשואות בשוק מציבים דילמה בפני מנהל ההשקעות. "מחד, תשואת הבסיס הנמוכה דוחפת לכיוון עודף התשואה שמעניק השוק הקונצרני, ומאידך רמת המרווחים נראית נמוכה לכאורה. אנחנו במנורה לא ממליצים לנסות לתזמן נקודות כניסה ויציאה מהשוק הקונצרני, אלא להתבסס על החזקה קבועה והשבחה. יציאה מהשוק צריכה להיות על בסיס החלטה אסטרטגית ולא על בסיס טקטי. להערכתנו, אין איומים המצדיקים שינוי אסטרטגי שכזה".

עוד הוא מוסיף כי "נוכח המצב בשוק הקונצרני, נעדיף לצמצם סיכונים עד היווצרות הזדמנות למהלך חדש. צמצום הסיכון יתבטא בשינוי משקל האג"ח בדירוג גבוה על חשבון הדירוגים הנמוכים. מי שעשויים לצאת נשכרים מרמת המרווחים הנמוכה הם האפיק הממשלתי, שיספוג את היציאה מאיגרות החוב הקונצרניות, והאפיק המנייתי שמציע תשואה לסיכון".

בהתאם, יגור מקצה 35% מהתיק לאג"ח קונצרניות בדירוג A ומעלה, ומצמצם את היקף ההשקעה בסדרות בדירוג A (-) ומטה מ-16% ל-10%. מבין הסדרות הקונצרניות שעליהן המליץ יגור בולטות ישרס ו', דסק"ש ד' ומישורים ג', עם עליות של 7%-10%.

להמלצות הקודמות מוסיף כעת יגור את סדרה י"ב של חלל תקשורת, ומציין כי "האיגרת לא מדורגת, אך יש שעבוד ראשון על 'עמוס 5' ושעבוד שני על 'עמוס 2'. להערכתנו, לאג"ח התניות פיננסיות טובות".

לגבי הרכיב המנייתי בתיק, מעריך יגור כי "רגישות השוק הממשלתי, רמת המרווחים הנמוכה בשוק הקונצרני והמשך ההתאוששות בארה"ב ובאירופה יוסיפו לתמוך ברכיב המנייתי, ודאי כמוצר משלים בתיק ההשקעות".

יגור מציין כי "מתחילת השנה מפגין מדד ת"א 25 נחיתות אל מול מדדי השורה השנייה והשלישית. להערכתנו, המכפילים הנוכחיים מוסיפים להצדיק את העדפת מדדי ת"א 75 ויתר 50, על פני ת"א 25".

בביקורו הקודם במדור העניק יגור דגש למניות הבנקים והביטוח. כעת הוא מציין כי "ענף הביטוח היה אחד הטובים בשוק, ותיק המורכב ממניות הבנקים שעליהן המלצנו עלה על תשואת ת"א 100 ועל ביצועי מדד ת"א 25".

ביצועי מניות הבנקים שעליהן המליץ יגור נעו בין תשואה חיובית של 7% (אגוד) לבין ירידה של 4% (דיסקונט). יגור מעריך כי "לאחר ההיחלשות האחרונה במניות הבנקים התמחור כיום נוח, והמסחר בהן נע סביב מכפיל הון ממוצע של 0.74".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק השקעות מומלץ
 תיק השקעות מומלץ