עוד אור בערבי אוקטובר: הכנסת אישרה את הארכת שעון הקיץ

שעון הקיץ יוארך כבר השנה ויימשך עד יום א' האחרון של חודש אוקטובר, לפי הצעתו של שר הפנים גדעון סער

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הארכת שעון הקיץ. לכן, שעון הקיץ יוארך כבר השנה ויימשך עד יום א' האחרון של חודש אוקטובר, לפי הצעתו של שר הפנים, גדעון סער. בעד השינוי הצביעו 73 חברי כנסת, 17 התנגדו.

בהחלטתו, אימץ סער את ההמלצה של הוועדה שמינה בראשות שמואל אבואב לבחינת הנושא השנוי במחלוקת: "לסוגיה של שעון הקיץ יש השלכה ישירה על אורח החיים ואיכות החיים של כל אדם בישראל, ולשעת אור נוספת יש השפעה חיובית על כל אחד מתחומי החיים המרכזיים כמו פנאי, בריאות, בטיחות בדרכים, חיסכון באנרגיה, ומסחר", אמר סער במסיבת עיתונאים שכינס.

לדיוני הוועדה שבראשות אבואב היו שותפים גם מנכ"ל בית החולים איכילוב בתל-אביב, הפרופ' גבי ברבש; נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, שרגא ברוש; המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, ינון אלרעי, וגורמים נוספים.

בשיחה עם "גלובס" לפני מספר שבועות אמר אבואב כי "לראשונה בתולדות המדינה, ישראל מתיישרת עם מדינות אירופה ותגיע כנראה החל מהשנה לכ-211 ימים בממוצע של שעון קיץ. זה עניין של היגיון פשוט עם תרומה גדולה, שכן אור עושה טוב לאנשים. הגוף של האדם מותאם לפעילות ביום ולמנוחה בלילה. הארכת שעון הקיץ בחודש תתרום לתחושת הרווחה, לתחושת הביטחון והמוגנות ולהרגשה טבעית טובה יותר".