קריימר מציג: כך תוכלו לגרוף רווח של כ-100% ביום אחד

הפרשן הכלכלי הפופולרי טוען כי משקיעים רבים נוקטים באסטרטגיה של השקעה בהנפקות ראשוניות לציבור (IPOs) ■ עם זאת, קריימר מזהיר באותה נשימה כי לצד הסיכוי הגבוה קיימים גם סיכונים גבוהים

אם להשקעה מסוימת קיים פוטנציאל לרווח של 30% ויותר בתוך יום אחד או ימים ספורים הייתם לוקחים את הסיכון ומשקיעים בנכס שכזה? כך תהה הפרשן הכלכלי הפופולרי ג'ים קריימר בתוכנית היומית שלו ב-CNBC.

"הרבה אנשים נוקטים באסטרטגיה של השקעות ב-IPOs (הנפקות ראשוניות לציבור) המגלמות את התגלמול הזה", מסביר קריימר. "אם אתם בוחרים להשקיע בהנפקה מתאימה אתם יכולים לגרוף רווחים של 20%, 30% ואפילו 100% ביום אחד".

עם זאת, קריימר דואג לציין גם את ה"צד השני של המשוואה". לטענתו, בכל אפיק השקעה המגלם בתוכו סיכוי לרווחים גבוהים הוא באותה מידה מגלם גם סיכונים גבוהים. "הפוטנציאל לרווחים גבוהים יכול להפריע לשיקול הדעת שלכם".

הפרשן הכלכלי הפופולרי מציין כדוגמא להנפקה שכזו את חברת גרופון, שהונפקה לראשונה ב-2011 וזינקה ביותר מ-30% ביום המסחר הראשון שלאחר ההנפקה אך מיד לאחר מכן איבדה עשרות אחוזים מערכה.

לכן, קריימר מספק הזהרה חמורה לצד ההמלצה. "בכל מקרה אל תיכנסו ל-IPO ישר אחרי שהמניה החלה להיסחר. לפי הנתונים הסטטיסטיים ההפסד שלכם יהיה כמעט מובטח אם תרכשו 'מניה חמה' מייד לאחר שהיא הונפקה". גרופון היא הדוגמא המובהקת לכך שכן מניית החברה צנחה בכ-70% מאז ההנפקה.

אז כיצד להשקיע בהנפקות הראשוניות? "אתם חייבים לעשות שיעורי בית ולבדוק היטב את עסקי החברה", לדברי קריימר. "אסור לכם להיות מונעים ע"י הסיכוי לרווחים של 30%. עליכם לזהות את הנתונים והזרזים הפונדמנטלים של החברה".