הספקיות לא ישדרגו מהירויות בחינם בעקבות בזק

מהלך שדרוג המהירויות החינמי של בזק נתקל בהתנגדות גורפת מצד ספקיות האינטרנט, שאינן מוכנות לממן את המהלך

תגובות צוננות מצד ספקיות האינטרנט לגבי מהלך שדרוג המהירויות של בזק: סקירה ראשונית מראה כי הספקיות הגדולות אינן מתכוונות לשדרג בחינם את מהירות הגלישה ללקוחותיהם, ולכן נראה כי הפעם בזק הלכה על מהלך שההיענות לו תהיה נמוכה.

הבוקר (ד') חשפה בזק מהלך לשדרוג חינם של מהירות הגלישה ללקוחות, כך שלקוחות שגלשו במהירויות של 20-30 מגה ישודרגו ל-40 מגה, ולקוחות שגולשים במהירות 50 מגה ישודרגו ל-100 מגה.

בשל העובדה שבישראל הלקוח צריך לשדרג פעם אחת את המהירות אצל ספק התשתית ופעם שנייה אצל ספק האינטרנט, הרי שאם אחד הצדדים לא תורם חלקו, לא ניתן ליהנות מהשדרוג.

בשדרוג הקודם שביצעה בזק לפני כחצי שנה ממהירות של 10 מגה ל-15 מגה, הספקיות היחידות שהצטרפו למהלך היו חברת 012 סמייל ו-018 אקספון. בזק בינלאומי ו-013 נטוויז'ן סירבו להצטרף למהלך. הספקית הוט נט ממילא מציעה מהירות של 100 מגה ב-20 שקל לחודש, ולכן אין איתה בעיה.

הפעם מתקבלות מהספקיות תגובות צוננות, ונראה כי כרגע אין בכוונתן להצטרף. בזק בינלאומי נשארת נאמנה למדיניותה והבהירה כי לא תשדרג בחינם את המהירות. 018 אקספון טרם החליטה כיצד תגיב; ואילו נטוויז'ן ו-012 סמייל אינן מתכוונות להגיב למהלך של בזק, והן לא ישדרגו את המהירות בחינם.

יוצא לפיכך כי המהלך של בזק יישאר הפעם ללא מענה מצד הספקיות, כך שהחברה תשדרג את המהירות, אך הלקוחות יצטרכו הפעם לשלם עליו, ובמצב כזה ניתן להניח כי התגובה תהיה הרבה יותר מתונה, שכן לא בטוח שהלקוחות יסכימו לשלם.