EMC רוכשת את ScaleIO הישראלית בכ-200 מיליון דולר

הסכום הנמוך שהושקע בחברה, מבטיח החזר מכובד למשקיעים, של יותר מפי 10 על הסכום שהושקע וגם בתקופה קצרה למדי

אחרי תקופה קצרה של מו"מ, מודיעה היום חברת EMC על רכישת הסטארט-אפ הישראלי ScaleIO. ההודעה לא מפרטת את היקפי העיסקה, אך סדר הגודל הוא בסביבות ה-200 מיליון דולר, במזומן.

SclaeIO, שמפתחת תוכנה לשיפור הביצועים של מערכות אחסון הנתונים הארגוניות, צעירה מאוד. החברה הוקמה ב-2011, על ידי חמישה פעילים ותיקים בשוק האחסון: בועז פלגי (שמכהן כמנכ"ל), ארז וובמן, ליאור בהט, ערן בורוביץ' וארז אונגר, שעל פי אתר החברה מכירים אחד את השני במשך העשור וחצי האחרון.

בחברה הושקעו 12 מיליון דולר, בסבב גיוס שהושלם בשלהי 2012 מהקרנות NVP וגריילוק, שהצטרפו ל-EMC שהשקיעה בחברה בתחילת דרכה, ומספר משקיעים פרטיים כגון אמנון בר לב, יו"ר צ'ק פוינט שמכהן כיו"ר החברה, ו-Frank Slootman, בעבר מנכ"ל חברת Data Domain שנרכשה על ידי EMC ב-2009. את ScaleIO ייצג בעסקה עו"ד מייקל הלר ממשרד גולדפרב זליגמן.

הסכום הנמוך שהושקע בחברה, מבטיח החזר מכובד למשקיעים, של יותר מפי 10 על הסכום שהושקע וגם בתקופה קצרה למדי. בסך הכל, כל אחת מהקרנות השקיעה כמה מיליוני דולרים לפני פחות משנה. ב-EMC פירטו כי "העיסקה אינה צפויה להשפיע על הרווח למניה של החברה בשנת 2013".

הטכנולוגיה של ScaleIO, מאפשרת לוותר על מערכות אחסון יקרות בעלות ביצועים גבוהים שמקושרות לרשת הארגונית באמצעות כבילה אופטית. במקומם, מציעה החברה, כי התוכנה מתוצרתה "תייצר" מרחב אחסון "וירטואלי" חדש על גבי שרתי החברה הקיימים, וכך תחסוך עד 80% מהוצאות האחסון. בארגונים הגדולים הסכומים האלו יכולים להגיע לעשרות מיליוני דולרים.

ב-EMC מפרטים כי הפעילות הנרכשת תשתלב כחלק מחטיבת פתרונות האחסון שמבוסס על מוליכים למחצה (Flash), לצד חבילת הפתרונות שמציעה רכישה ישראלית אחרת שביצעה EMC, של XtremIO, לפני כשנה.