תודות לקולגות: אושר שכרו של דני נוה כיו"ר כלל ביטוח

לאחר מגעים מתמשכים, אישרו היום המוסדיים את תנאי השכר של דני נוה כיו"ר כלל ביטוח, שיסתכמו מדי שנה בעד 4.3 מיליון שקל ■ אישור השכר התאפשר לאחר שחברות הביטוח הגדולות אישרו את התגמול

לאחר מגעים מתמשכים ושינוי כמה ממרכיבי חבילת התגמול של דני נוה כיו"ר כלל ביטוח, אישרה היום אסיפת בעלי המניות את תנאי העסקתו של נוה - שכר בעלות שנתית של עד 4.3 מיליון שקל.

תנאי העסקתו של נוה - שנדרשו לרוב מקרב בעלי מניות המיעוט -זכו לתמיכה של 70% מתוכם, כולל של חברות הביטוח המחזיקות במניה (מגדל, הראל, מנורה מבטחים, הפניקס ואיילון), קרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים והלמן אלדובי. בתי ההשקעות מיטב דש, פסגות ואנליסט התנגדו, ואילו בנק הפועלים, המחזיק כ-9.5% ממניות כלל ביטוח, לא הצביע, כפי שהודיע שיעשה.

נוה, שר הבריאות לשעבר, המשמש כיו"ר כלל ביטוח ב-85% משרה, יזכה לשכר חודשי של 110 אלף שקל, מענק שנתי של עד 1.7 מיליון שקל ואופציות בשווי כלכלי של 2.3 מיליון שקל. נוסף על כך ייהנה נוה מ"מצנח זהב" של תשעה חודשי שכר - שייכנס לתוקפו המלא כעבור שנה מתחילת כהונתו (בתחילת יוני) - למקרה של פיטורים, וכעבור שנתיים למקרה של התפטרות.

הן מינויו של נוה לתפקיד יו"ר כלל ביטוח והן שכרו הגבוה זכו לביקורת רבה בשוק ההון, גם בשל חוסר הניסיון הניהולי של נוה בתחומי הביטוח והפיננסים, אך בעיקר בגלל שכלל ביטוח צפויה לצאת בעתיד הקרוב מידיו של בעל השליטה הנוכחי בה - נוחי דנקנר, מקורבו של נוה, אשר מינה אותו לתפקיד.

קבוצת אי.די.בי, שמחזיקה ב-55% ממניות כלל ביטוח, נדרשת למכור לפחות מחצית ממניותיה בחברה עד אמצע החודש הבא, על רקע הנחיית ביהמ"ש שדן בשאלת עתיד השליטה בה. אם החברה לא תעשה כן, יתחזק הסיכוי, הגבוה גם כך, שהקונצרן ייצא מידיו של נוחי דנקנר, ויועבר לשליטת מחזיקי האג"ח שלו.

בשבוע שעבר עברה חבילת התגמול של נוה שני שינויים, שהקלו את אישורה על-ידי בעלי המניות: העלאת מחיר המימוש של האופציות שיקבל נוה (המכהן בתפקידו מאז תחילת חודש יוני) וקיפולו של "מצנח הזהב" אשר לו הוא זכאי בשנה הראשונה לתפקידו במקרה של פיטורים. על רקע הפחתת הטבת האופציות, הודיעה חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי כי תמליץ ללקוחותיה לתמוך בתנאי השכר של נוה.

על מינויו של נוה ליו"ר כלל ביטוח במקום אביגדור קפלן נודע בחודש מאי, לאחר שבדצמבר האחרון הצטרף נוה לדירקטוריון דסק"ש, המשתייכת אף היא לקבוצת אי.די.בי. לנוה קשרים ארוכישנים עם כלל ביטוח, באמצעות קרן ההשקעות שלו Agate - אשר כלל ביטוח נמנית עם המשקיעים המרכזיים בה.