הבורסה סגרה במגמה מעורבת; מבטח שמיר עלתה 6.8%

מדד המחירים לצרכן לחודש יוני צפוי לעלות ב-0.7% ■ בלומברג: תנובה בדרך לבורסה בת"א ■ מחר אין מסחר בבורסה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה בת"א נסגר (ב') במגמה מעורבת כשמדד ת"א 25 סוגר בירידה קלה ואילו מדד ת"א 75 סוגר בעלייה. זאת, במקביל לעליות קלות בבורסות אירופה ופתיחה מעורבת בוול סטריט. בזירה המקומית יפורסם הערב מדד המחירים לצרכן לחודש יוני שיספק רמזים באשר להורדה נוספת של הריבית המרכזית במשק כפי שמעריכים אנליסטים בשוק ההון. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל. נזכיר כי מחר אין מסחר בבורסה לרגל תשעה באב.

התעשייה הישראלית בנסיגה. מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש יוני 2013 ירד לרמה של 46.0 נקודות (ירידה של 1.1 נקודות אחוז). זהו החודש השני שהמדד מצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית וזאת לאחר 3 חודשים בהם המדד היה מעל לרף של 50 נק' המצביע על התרחבות. רכיב הביקושים המקומיים נמצא זה החודש השלישי במגמת התכווצות והביקושים ליצוא ירדו זה החודש השני.

היום אחרי סגירת המסחר בת"א תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שצפוי לפי הערכות לעלות בכ-0.7%. מדובר בעלייה הגדולה ביותר מאז אוגוסט 2012. בין הסעיפים המרכזיים שהשפיעו על מדד יוני ניתן למנות את העלאת המע"מ באחוז לרמה של 18%, עליית מחירי החשמל, מחירי הדלק, כמו גם היחלשות השקל שהשפיעה גם היא על מדד יוני.

למרות הזינוק במדד, כלל הכלכלנים בשוק ההון מעריכים כי אין מדובר בשינוי בסביבת האינפלציה, שנותרה מתונה בגלל החרפת ההאטה בפעילות הכלכלית במשק, אלא בצירוף של נסיבות נקודתיות (העלאות מסים ועליות עונתיות) שגרמו לעלייה חד פעמית במדד.

ברקע למסחר בבורסה, ועדת השרים לענייני חקיקה בכנסת צפויה לדון היום בייצוא הגז הטבעי. ההצעה שהגיש חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה, מבקשת לנסח מתווה פשרה בסוגיית ייצוא הגז, כזו שתבטיח את מילוי צרכי האנרגיה הפנימיים של ישראל ל-35 שנה לפחות.

המשקיעים בשוקי העולם, ממתינים לעדותו החצי שנתית של יו"ר ה'פד' בן ברננקי בקונגרס שתחל ביום רביעי, ובה הוא ידבר על המדיניות המוניטרית - התוכניות להמשך או עצירה של ההקלה הכמותית. גם עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב תופסת תאוצה השבוע.

תנובה בדרך לבורסה בת"א?

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה אתמול כי פחות מ-6 שנים לאחר רכישת השליטה בתנובה על-ידי אייפקס (56%) ומבטח שמיר (20.7%), תנובה שוקלת להנפיק את החברה לפי שווי של 8 מיליארד שקל. בבלומברג דווח עוד כי אייפקס פנתה לכלל חיתום, והכוונה היא להנפיק את החברה בבורסה של תל-אביב ברבעון הראשון של 2014.

טאואר הודיעה היום על הרחבת היחסים העסקיים עם חברת IR (International Rectifier) עם חתימה על הסכם ל-7 שנים במסגרתו תייצר טאואר משפחת מוצרים חדשה עבור IR במפעלה שביפן (Fab 4) ובנוסף תייצר מוצרים נוספים אחרים במפעל Fab2 שבמגדל העמק. ההסכם הנוכחי מהווה את אחד ההסכמים המשמעותיים עבור החברה והוא משקף הכנסות של מאות מיליונים רבים של דולרים. על פי הערכות בשוק, מדובר בהכנסות של 50-70 מיליון דולר בשנה בין השנים 2014 ל-2020.

גיוון הודיעה היום כי הרשות היפנית לתרופות וציוד רפואי (PMDA) אישרה לשווק את גלולת ה-PillCam Colon לצורך אבחון של אי סדירויות במעי הגס במקרים בהם נדרש ביצוע קולונוסקופיה, אך יש קושי לבצעה, לרבות במקרים בהם נבדקים אינם מוכנים או אינם יכולים לעבור קולונוסקופיה.

דניה רום, המרכזת את פעילות קבוצת דניה סיבוס ברומניה, זרוע הבניה והתשתיות של קבוצת אפריקה ישראל , הודיעה היום כי זכתה בשיתוף עם החברה האמריקנית KBR בשלב הראשון של המכרז של חיל ההנדסה האמריקאי (COE) להקמת בסיס צבאי ברומניה בהיקף של כ-135 מיליון דולר. חלקה של דניה רום בפרויקט מוערך בכ-67 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]