שוק המט"ח: הדולר היציג ירד מתחת ל-3.6 שקלים

האירו נחלש מול השקל בכ-0.4% לרמה של 4.68 שקלים ■ היום יתפרסם מדד המחירים לצרכן - צפי לעלייה של 0.7%

המסחר במט"ח מתנהל היום (ב') בהתחזקות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש בכ-0.3% מול המטבע המקומי והשער היציג נקבע על 3.59 שקלים. האירו ירד מול השקל בכ-0.4% לרמה של 4.68 שקלים.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום בעליות שערים בהתאם לסנטימנט בבורסות אסיה, מוקדם יותר היום. זאת לאחר פרסום נתון הצמיחה בסין שעמד בתחזיות המוקדמות בשוק והצביע על קצב צמיחה שנתי של 7.5% ברבעון השני. עם זאת, זהו הרבעון השני ברציפות שחלה האטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, שכן ברבעון הראשום קצב הצמיחה השנתי עמד על 7.7%.

הסנטימנט החיובי בבורסות אסיה מגיע לאחר רצף עליות בוול סטריט, שהוביל את מדד ה-S&P 500 להוסיף לערכו כ-3% בשבוע החולף ו-6.1% מאז השפל שנרשם בחודש מאי. היום המשקיעים בוול סטריט יתמקדו בעונת הדוחות לרבעון השני שתופסת תאוצה עם פרסום התוצאות של סיטיגרופ.

בזירה המקומית, היום יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. רוב החזאים בשוק ההון מעריכים כי המדד טיפס בכ-0.7%, מדובר בעלייה הגדולה ביותר מאז אוגוסט 2012. לפי הערכות, בין הסעיפים המרכזיים שהשפיעו על מדד יוני ניתן למנות את העלאת המע"מ באחוז לרמה של 18%. העלאת המע"מ תורמת לעלייה של כ-0.5% למדד, ותורגש גם במדדים של יוני ויולי.

התעשייה הישראלית בנסיגה. מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש יוני 2013 ירד לרמה של 46.0 נקודות (ירידה של 1.1 נקודות אחוז). זהו החודש השני שהמדד מצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית וזאת לאחר 3 חודשים בהם המדד היה מעל לרף של 50 נק' המצביע על התרחבות. רכיב הביקושים המקומיים נמצא זה החודש השלישי במגמת התכווצות והביקושים ליצוא ירדו זה החודש השני.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר פריצת השווא מעל 3.65 בתחילת השבוע שעבר, הדולר-שקל קרס מטה בחדות וזאת במקביל לקריסה החדה של הדולר בעולם כולו בעקבות דבריו של ברננקי".