צפו: הסמארטפון הראשון של מוטורולה וגוגל דלף לרשת

סרטון הדרכה קצר שדלף לרשת מציג פרטים על הסמארטפון המדובר - מוטו X

בעוד מספר שבועות צפויה מוטורולה להכריז בפעם הראשונה על סמארטפון אשר תוכנן תחת הנהלת גוגל. ענקית האינטרנט והתוכנה רכשה את מוטורולה מוביליטי לפני כשנתיים ב-12.5 מיליארד דולר, בעיקר עבור קטלוג הפטנטים העצום של יצרנית הסלולר האמריקנית. אתמול (א') סרטון הדרכה קצר שנעשה על ידי המפעילה הסלולרית הקנדית רוג'רס הגיע בטעות לרשת והוא מציג פרטים על הסמארטפון המדובר - מוטו X.

הסמארטפון של מוטורולה יהיה מוכן להפעלה קולית כל הזמן, ללא לחיצה פיזית על המכשיר. מה שיאפשר למשתמש לבקש מהטלפון לבצע פקודות שונות. מדובר ברעיון דומה הקיים במשקפי הגוגל גלאס. ניעור של הטלפון יאפשר להפעיל במהירות את המצלמה ושיטת חיווי על המסך תציג אייקון של סוג ההודעות הנכנסות - למשל, פייסבוק או מסרון, במקום נורה הנדלקת בצבע זהה בחלק העליון של הטלפון.

זוהי לא התמונה הראשונה של המוטו איקס, כבר בשבוע שעבר נצפה יו"ר גוגל אריק שמידט מסתובב עם הסמארטפון החדיש בוועידת Sun Valley. שמידט צולם על-ידי צוות רויטרס מדגמן את הסמאטרפון החדש. ככל הנראה, אז לא היה מדובר בהדלפה, אלא במהלך יחסי ציבור מתוכנן מראש. לשמידט היה ברור שבוועידה כזו, יהיו צלמים שיתפסו אותו עם המכשיר.

מנכ"ל מוטורולה, דניס וודסייד המכהן בתפקיד מאז הרכישה של גוגל, סיפר בסוף חודש מאי בכנס של אתר הטכנולוגיה AllThingsD שהמוטו איקס יהיה מיוצר בטקסס בארה"ב. בתחילת יולי גוגל ומוטורולה השיקו את הקמפיין למכשיר, המספר שהמוטו איקס יהיה מכשיר שיגיע בהתאמה לפי דרישת המשתמש. החברות לא הרחיבו יותר מדי בנושא, אבל ככל הנראה, בגלל הקרבה הפיזית שלהם לתהליך הייצור של הסמארטפון, המשתמש יקבל בחירה של הצבע החיצוני או בנתוני החומרה של המכשיר.

גוגל מתכננת להשקיע כחצי מיליארד דולר בקמפיין השיווקי של המוטו איקס ברחבי העולם, במטרה להתחרות בפרסומות הרבות של סמסונג ואפל על דגמי הדגל שלהן. המוטו איקס צפוי להתחיל להימכר בארה"ב ובקנדה כבר בחודש הבא.

ההצלחות של מכשירי הנקסוס - המותג הפרטי של גוגל בשוק הסמארטפונים והטאבלטים, מראות שהכניסה של המכשיר החדש לענף יכול להגביר את התחרות. גוגל אומנם דואגת שאת מכשירי הנקסוס ייצרו חברות כמו סמסונג, LG ו-HTC. אבל עדיין, הביקוש של לקוחות למכשירים המגיעים עם מערכת הפעלה נקייה של גוגל, ללא תוספות של יצרניות, יפגעו בשותפות של גוגל.