סערה בוועד של בזק: מאבק על העידן שאחרי שלמה כפיר

מכתב אנונימי שהופץ בחברה העמיק את המתיחות בין המועמד ליו"ר הוועד מוטי כהן, נגדו מתנהל הליך משמעתי, ובין שלמה כפיר ■ הכרעת הדין תגזור את עתידו של כהן, שמסרב להצעות לפרוש מבזק

סערה בוועד העובדים של בזק בעקבות מכתב אנונימי שהופץ בקרב עובדי החברה ואשר מהווה שלב נוסף במסגרת המאבק על הנהגת העובדים העתידית, לאחר שהיו"ר שלמה כפיר יסיים את תפקידו. המכתב שהופץ כולל האשמות חמורות נגד כפיר, והוא עורר מתיחות קשה בקרב העובדים בכלל ובוועד בפרט.

המכתב כולל טענות קשות נגד כפיר ואנשי החמישייה המובילה את ועד העובדים בבזק, וממנו ניתן ללמוד כי המאבק על השליטה מסתמן בין 3 אנשי חמישייה, הכוללים את יאיר ברזני, איציק בסלו ומוטי כהן מצד אחד; ומנגד את שלמה כפיר ואת שאול שם טוב. מי שמתעתד להתמודד על תפקיד היו"ר הוא מוטי כהן.

ברקע הדברים מתנהל משפט של בזק נגד כהן בבית הדין המשמעתי הפנימי של החברה. כהן הואשם בכך שהעליל עלילת-שווא נגד סמנכ"ל החטיבה העסקית קובי פז והפיץ מידע שלילי כלפיו. המשפט עומד לפני סיום, והעידו בו ראשי החברה כולל אבי גבאי, המנכ"ל לשעבר שהחל במהלך ההדחה של כהן.

הנהלת בזק מנסה בכל כוחה להביא לפרישתו של כהן, ואף ניסתה להגיע איתו לפשרה לפיה יישאר בחברה אך לא כנציג עובדים. כהן סירב וכעת ממתינים להחלטת בית הדין שיקבע את עתידו.

ההחלטה היא קריטית משום שבמקרה שכהן ינצח במשפט הוא הבהיר שבכוונתו להתמודד על תפקיד היו"ר בבחירות הקרובות באוקטובר. כפיר מצידו נמנע עד עתה מלהצהיר על כך שהוא פורש ובקרב מתנגדיו נשמעת ביקורת על כך שבכוונתו להריץ נציג עובדים בשם רמי בן מרדכי שהוא מקורבו שיחליף אותו. נגד כפיר גם נשמעת ביקורת על כך שהוא מונה לתפקיד איש הקשר מול מחזיק תיק בזק בהסתדרות, מה שאומר שהוא מתכוון להישאר מעורב בענייני הוועד של בזק גם בעתיד, וזאת במקום שיפרוש ויילך לדרכו עם הגיעו לגיל פרישה.

כפיר מסר בתגובה: "אנחנו שוקלים את האפשרות לפנות למשטרה כארגון עובדים בכדי לעקור את תופעת מכתבי ההשמצה הזו מהשורש".

עוד נודע כי החמישייה הוציאה מכתב הזדהות בתגובה למכתב שהופץ שבו היא מביעה אמון בכפיר ומגנה את תופעת המכתבים האנונימיים על השקרים המופיעים בהם, ומזמינה את העובדים להשמיע את דעתם בצורה חופשית.