אופנהיימר על גיוון: האישור ביפן מעודד, אתגרים בטווח הקצר

האנליסטים סרגיי וסצ'ונוק ואביבית מנה קליל מאופנהיימר כותבים שהאישור היה צפוי, אך הגיע חצי שנה מוקדם יותר מהצפי, ובכך הוא מאפשר לקדם את לוח הזמנים למכירות הגלולה ביפן

קבלת אישור השיווק ביפן הקפיצה אתמול את מניית גיוון אימג'ינג ב-10.3% בנאסד"ק, במחזור מסחר גבוה פי 3 מהממוצע. החברה דיווחה אתמול (ב') על קבלת אישור רשות התרופות והציוד הרפואי ביפן לשווק את הגלולה שלה לאבחון המעי הגס, PillCam Colon.

הגלולה אושרה לשיווק לצורך אבחון אי סדירויות במעי הגס, במקרים בהם יש צורך בביצוע של בדיקת קולונוסקופיה אך יש קושי לבצעה, ובמקרים בהם הנבדקים לא יכולים או לא מעוניינים לעבור בדיקת קולונוסקופיה. כעת נסחרת גיוון בשווי של 486 מיליון דולר.

גיוון נמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, שמעוניינת למכור את גרעין השליטה. האנליסטים סרגיי וסצ'ונוק ואביבית מנה קליל מאופנהיימר כותבים שהאישור היה צפוי, אך הגיע חצי שנה מוקדם יותר מהצפי, ובכך הוא מאפשר לקדם את לוח הזמנים למכירות הגלולה ביפן ולהרחיב את שוק היעד הפוטנציאלי למוצרי החברה.

"אנו מעודדים מהאישור היפני, אך מציינים שתחילת מכירות Colon2 אינה צפויה לפני 2014", מציינים האנליסטים. לדבריהם, בשנה הקרובה עדיין ישנם סיכוני האטה בפעילות הליבה של אבחון המעי הדק, הן בארה"ב והן באירופה, והדבר מהווה "מצב מאתגר להשגת תחזיות הקונצנזוס לרבעון הקרוב ולשנת 2013 כולה". בהתאם לכך, באופנהיימר מותירים את המלצתם למניית גיוון על "תשואת שוק", ללא מחיר יעד.

וסצ'ונוק ומנה קליל מעריכים שתהליך קבלת אישור השיפוי הביטוחי ייערך 3-9 חודשים. "אנו מאמינים בפוטנציאל ארוך הטווח של גלולת ה-Colon2, אך חוששים מהמשך חולשה בפעילות הליבה של החברה בתחום בדיקות המעי הדק והוושט, שני שווקים שמציגים סימני רוויה", כותבים האנליסטים.

"אנו מעודדים מקבלת האישור ביפן, שעשוי לתמוך בתחזית צמיחה ארוכת הטווח של גיוון. יחד עם זאת, אנו ממתינים לאישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב, ש.ח.ו) שצפוי להגיע עד סוף השנה הנוכחית, להתוויה מצומצמת יחסית לאישור ביפן".