הפסד לטבע: נדחתה תביעתה בגין הפרת פטנטים על הקופקסון

טבע תבעה את חברת התרופות מיילן בגין הפרת 4 פטנטים שלה על הקופקסון ■ ביהמ"ש המחוזי בניו-יורק דחה את התביעה

צרות נוספות לענקית התרופות טבע: בית המשפט המחוזי בני-יורק דחה תביעה שהגישה טבע כנגד חברת התרופות מיילן, בגין פיתוח תרופה גנרית לקופקסון - תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה. בעקבות ההודעה, מניית טבע רושמת ירידות של יותר כ-1% בוול סטריט.

לטענת ענקית התרופות הגנריות, הגרסה הגנרית של מיילן לתרופת הקופקסון מפרה 4 פטנטים של החברה, ועל כן יש לאסור עליה את שיווק התרופה.

נזכיר כי ב-11 ביולי 2012, אחרי מאבק משפטי סבוך וקשה, פסק בית המשפט העליון בבריטניה כי חברת התרופות מיילן לא תוכל לשווק גרסה גנרית לקופקסון, וכי הפטנט של טבע על התרופה הוא בתוקף.

עם זאת, הקרב המשפטי בזירה האמריקאית על הגרסה הגנרית של הקופקסון עדיין בעיצומו. בית המשפט בארה"ב קבע כי 9 פטנטים נוספים של טבע על הקופקסון עדיין בתוקף לעוד כשנתיים, ולכן למעשה מיילן מפרה את הפטנטים הללו. מיילן ערערה על החלטה זו, ובטבע דרוכים לקראת ההחלטה הצפויה של בית המשפט בעניין.

נתח הרווחים התפעוליים והנקיים של הקופקסון מסך הרווחים של טבע מוערך בכ-50% ויותר, ולמעשה הקופקסון אחראי על 20% מכלל המכירות של החברה. לכן, טבע מנהלת קרב משפטי עיקש על הזכויות להמשיך ולשווק באופן בלעדי את תרופת הדגל שלה.

מטבע נמסר בתגובה כי "להחלטה שהתקבלה ​​אין כל השפעה על ההליכים המשפטיים מול מיילן וסנדוז בבית המשפט המחוזי של ארה"ב במחוז הדרומי של ניו-יורק, המתייחסים לקופקסון ונמצאים כעת בשלבי ערעור. הפטנטים הנדונים בהחלטה של​​היום שונים מאלה הנדונים בערעור. אנו לומדים את ההחלטה, ואין בידינו פרטים נוספים למסור בעת הזו".