זאפ משיקה מיזם שיאפשר לחנויות לעבור לפעילות ברשת

הפלטפורמה תאפשר לחנויות להציג את המלאי באינטרנט ואף למכור את מוצריהן

הבעיה העיקרית שממנה סובל תחום הסחר האלקטרוני בישראל היא היעדר סוחרים וקמעונאים שאזרו אומץ והקדישו משאבים לחשיפה באינטרנט. בחברת זאפ גרופ (לשעבר קבוצת דפי זהב) מנסים למצוא לכך לפתרון ולתת ביטוי לעשרות אלפי חנויות פיזיות באונליין.

זאפ גרופ, בראשות המנכ"ל ניר למפרט, חברה לסטארט-אפ הישראלי Storee כדי לאפשר לחנויות פיזיות להעלות את המלאי שלהן לאינטרנט. "הרעיון הוא לאפשר לחנות בקלות - בתהליך של חצי שעה עד שעה - לעדכן את קטלוג המוצרים שלה ולהציג אותו אונליין", מסביר למפרט.

"לבעל עסק ישראלי יש היום מספר חסמים שמונעים ממנו נגישות לרשת, ביניהם המחיר הכבד של הקמת אתר שיציג את המלאי ויאפשר מסחר בו, וכן העובדה שהסוחר צריך להחזיק עוד חנות ולנהל מלאי, זמינות מוצרים וכדומה. אנחנו רוצים להוריד את החסמים האלה", מסביר למפרט, שיציג מחר (ה') את הנושא במסגרת השתתפותו בוועידת המסחר האלקטרוני Commerce-E GO, שתיערך במרכז הקונגרסים Avenue בקריית שדה התעופה.

הפלטפורמה של Storee וזאפ גרופ, שתינתן ללא עלות נוספת לעסקים כחלק מחבילת פרסום שלהם באתרי הקבוצה, תאפשר ניהול קופה וירטואלית, עדכון מלאי מרחוק וגישה לניהול החנות מכל מקום ומכל מכשיר.

"אנחנו מאמינים שהקלות הרבה והידידותית של המערכת יורידו חסמים של מאות, אם לא אלפי חנויות, שנמנעו מהאונליין עד היום", מסביר למפרט.

מלאי החנויות ייסרק באופן אוטומטי אל תוך מנוע השוואת המחירים של זאפ, וכך מי שירצה למשל לחפש אחר מחסנית דיו למדפסת שלו, יוכל להשוות מחירים בין חנויות שמוכרות אונליין לבין חנויות פיזיות שמציגות את המלאי שלהן ברשת.

"אם החנות נמצאת בדרך שלך מהעבודה הביתה, והמחיר רלוונטי, אז תוכל לעבור שם ולקנות", מסביר למפרט.

יאפשר גם מכירה

בשלב הראשון עיקר הפוקוס על המלאי הדיגיטלי של החנויות הפיזיות יהיה דרך זאפ השוואת מחירים, אך בהמשך יהיה גם דרך זאפ דפי זהב.

למפרט מבהיר כי השלב הראשוני הוא לאפשר לבעלי החנויות להציג את המלאי אונליין, אך מי שיבחר יוכל גם למכור אותו דרך האינטרנט וכך להרחיב את יכולות הפלטפורמה.

למפרט טוען כי "לראשוניות יש משקל. מי שייכנס ויעמיד את השירות שלו בצורה נוחה, ידידותי, זמינה, עם מחיר הוגן ושירות טוב לגולשים - ייצר יתרון תחרותי מול המתחרים שלו".