רשות ני"ע עשויה לקנוס את מיטב-דש עד 600 אלף שקל

הסיבה: פרסום חלקי של תשואות קרנות הנאמנות באתר החברה

רשות ניירות ערך עשויה להטיל קנס של עד 600 אלף שקל על בית ההשקעות מיטב דש. ל"גלובס" נודע כי באחרונה קיבל בית ההשקעות הודעה על כוונה להטיל קנס. הכוונה להטיל את הקנס נבעה מאי פרסום תשואות של קרנות הנאמנות באתר החברה כנדרש.

המקרה מתייחס לקרנות של מיטב, בתקופה לפני שמיטב ודש התמזגו. בתי ההשקעות אינם נדרשים לפרסם את תשואות באתר שלהם, אולם אם הם מפרסמים עליהם לעשות זאת לפי כללים מסוימים.

מיטב לא עמדה בכללי הפרסום ב-4 קרנות נאמנות. קרנות אלו ביצעו שינוי מדיניות והיו צריכות לפרסם תשואה בשישה חודשים אחרונים, אך מיטב פרסמה רק תשואותיהן מתחילת השנה.

נציין כי ברשות, בראשות פרופ' שמואל האוזר, עדיין לא החליטו סופית על גובה הקנס. גורמים שונים בשוק ההון ציינו כי אם אכן תחליט הרשות להטיל את הקנס המקסימלי אותו ציינה במכתב שלה, הרי שמדובר בקנס חריג וגבוה למדי ביחס לחומרת העבירה. עוד נציין כי על רקע תקרית זו, במיטב דש החליטו שלא לפרסם כלל את תשואות הקרנות באתר האינטרנט שלה.

ממיטב דש קרנות נאמנות נמסר בתגובה: "מיטב דש קרנות נאמנות לא קיבלה קנס אלא הודעה על כוונה להטיל קנס, והעניין כעת בטיפול משפטי".

מיטב דש מנהל כ-116 מיליארד שקל, מהם כשליש (37 מיליארד שקל) בכ-100 קרנות נאמנות. רפי ניב הוא מנכ"ל חברת קרנות הנאמנות. לאחר השלמת המיזוג במארס האחרון, הפך מיטב דש לבית ההשקעות השני בגודלו בישראל ולשחקן הגדול בענף קרנות הנאמנות.