מסתמן: מתווה החוב של אלביט הדמיה זכה לרוב של מעל 80%

הלילה צפויה השופטת אלשיך לקבל את תוצאות הצבעת הנושים על הסדר החוב בחברה של מוטי זיסר ‏‎‎‏■ נציגות האג"ח המצומצמת: ספירת הקולות לא נעשתה כהלכה‏

הלילה צפויה נשיאת ביהמ"ש המחוזי, השופטת ורדה אלשיך, לקבל את תוצאות הצבעת הנושים על הסדר החוב באלביט הדמיה של מוטי זיסר. אלא שבמהלך השבת, בעיצומה של ספירת הקולות, חלה דרמה שהציפה מחדש את המחלוקת בין החברה לנציגות האג"ח המצומצמת בראשות אדוארד קלר, שמואל אשל ועופר גזית.

בשבועות האחרונים הצביעו מחזיקי האג"ח של החברה על שני מתווים להסדר חוב, שסלע המחלוקת ביניהם נוגע לגובה החוב שיישאר לחברה ביום שלאחר ההסדר, לפטור מתביעות אישיות ולאופציות הניתנות לזיסר ונאמניו. מדובר על הסדר חוב עצום בהיקפו שבו צפויים מחזיקי האג"ח לתספורת של 50% לפחות מכ-2.5 מיליארד שקל, הסדר החוב השני בהיקפו רק לזה המתנהל כיום בקונצרן אי.די.בי.

מספירת הקולות נכון למוצאי שבת, עולה כי המתווה שהציעה החברה זכה לרוב של יותר מ-80% מהקולות, כלומר עבר את הסף הנדרש על פי חוק לאישור הסדר הנושים (75%), ושלפי הערכות זכה לתמיכה של הקרנות הזרות יורק ו-‏DK‏ פרטרנס, לצד המוסדיים אי.בי.אי והפניקס, בעוד מתווה הנציגות המצומצמת זכה ל-20%-25% מסך קולות המצביעים, ובו תמכו המוסדיים הראל פיא, דש-מיטב וכלל פיננסים.

אלא שכאן מתחילה המחלוקת, שעיקרה הוא סביב אופן ספירות הקולות של נאמני סדרות האג"ח של החברה, הכוללים בין היתר את החברות משמרת, הרמטיק, רזניק פז נבו ושטראוס לזר.

החברה טוענת כי ביצעה את ספירת הקולות בהתאם להחלטת השופטת אלשיך, מתחילת החודש, שהסתמכה בין השאר על התייחסות לאופן ספירת הקולות בהסדר החוב של דלק נדל"ן, שלפיה הנאמנים מצביעים בשם כל הקולות "הרדומים", כלומר אלו שלא הצביעו, בהתאם לתוצאת רוב המחזיקים בסדרה (75% ומעלה) בהצבעות המקדימות שנערכו לפניהן. אסיפת נאמנים שכזו נערכה ביום חמישי האחרון.

‏מנגד, טוענים בקרב נציגות האג"ח המצומצמת והמוסדיים המתנגדים להסדר החוב שמציעה החברה, כי זו ביצעה פרשנות מרחיקת לכת. לטענתם לא ניתן להביא בחשבון גם את ה"קולות הרדומים", אלא יש לספור את הקולות רק מתוך סך ההצבעות שהתקבלו.

‏בהתאם לכך טוענים המתנגדים כי לאלביט אין הרוב הנדרש (75%). "הניסיון מצד החברה לייצר ספין כאילו הצעתה זכתה לרוב הנדרש, נשענת על פרשנות מרחיקת לכת, שאינה רלוונטית במקרה שלנו. אנו מקווים שהחברה תתעשת ותניח בהקדם הצעת הסדר ראויה, שתגלם שמירה מקסימלית על אינטרס נושיה", ציין עו״ד אסף ברם, ממשרד ברם, סלוקי ושות׳, המייצג את נאמן סדרה ב' של החברה.

במקביל להסדר החוב באליבט הדמיה, מחר בשעה 11:30 תינתן ההחלטה בנוגע לתביעה שהגיש בנק הפועלים נגד חברת אירופה ישראל של מוטי זיסר, בעניין מימוש מניות אלביט הדמיה. אירופה ישראל היא חברה פרטית שבאמצעותה שולט זיסר באלביט הדמיה, והיא חייבת לבנק הפועלים קרוב למיליארד שקל. החברה אינו עומדת בחוב, שנגדו משועבדות מניות אלביט ששווי השוק שלהן הוא פחות מ-100 מיליון שקל (עשירית מהחוב).