הבורסה בת"א סגרה בעליות קלות: דסק"ש זינקה ב-8.3%

חברה סינית במירוץ אחר כלל ביטוח בפרמיה ■ משך קידוח "ים 3" של שמן נפט וגז צפוי להתארך - ותקציב הקידוח לגדול ■ מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-726 מיליון שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם (ב') נסגר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות במקביל למסחר מעורב בבורסות אירופה ובוול סטריט. זאת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בתל אביב בנטייה לירידות שערים במחזור דליל מאוד של פחות מחצי מיליארד שקל. גם היום נרשם מחזור נמוך שהסתכם בכ-726 מיליון שקל בלבד.

כור הודיעה אתמול כי החליטה על שינוי במדיניות ההשקעה במניות קרדיט סוויס, באופן שיאפשר לה לממש מניות של הבנק השוויצרי. לפי הודעת החברה, השינוי במדיניות ההשקעה נבע בשל התאוששות במחיר מניית קרדיט סוויס בשנה האחרונה, תנאי השוק וכן פוטנציאל המיזוג בין כור לדסק"ש. נזכיר, כור מחזיקה ב-2.3% ממניות קרדיט סוויס, בשווי של כ-3.3 מיליארד שקל. מאז שלהי חודש מארס השנה, מניית קרדיט סוויס הוסיפה לערכה כ-21% וכיום היא נסחרת סביב מחיר שוק של כ-28 פרנק שוויצרי, עלייה של יותר מ-85% בשנה האחרונה.

‎‎אתמול נחשף ב"גלובס" כי בין הגופים שהביעו עניין ברכישת השליטה בכלל ביטוח מידי אי.די.בי ישנה חברה סינית - קבוצת האנג לונג. על פי הערכות, שווי כלל ביטוח במכירה אפשרית עומד על כ-4.2 מיליארד שקל, פרמיה של כ-18% על מחיר השוק.

שמן נפט וגז הודיעה אתמול כי היא מעריכה כי משך הקידוח ב"ים 3" צפוי להתארך ולהסתיים בסוף חודש אוגוסט 2013. זאת, בשל התקדמות איטית של מפעילת הקידוח וכן בשל סיבות בטחוניות שונות. החברה מעריכה בנוסף כי תקציב הקידוח, עד לשלב בו יוחלט האם לבצע מבחני הפקה, צפוי לגדול בכ-12 מיליון דולר לסכום כולל של כ-150 מיליון דולר (לא כולל מבחני הפקה), כאשר חלקה של החברה בגידול בתקציב צפוי לעמוד על סך של כ- 10.5 מיליון דולר.

בריינסוויי עדכנה הבוקר כי מספר מערכות ה-Deep TMS שהתקינה החברה אצל לקוחות או שנמצאות בהליכי הזמנה, הטמעה והדרכות מתקדמים אצל לקוחותיה עומד על 50 מערכות. החברה מעריכה כי עד לסוף 2013 היא תשלים את התקנת 100 המערכות אצל הלקוחות. הערכה זו של החברה מבוססת על הזמנות שהתקבלו ועל תחזית לקבלת הזמנות נוספות במהלך החודשים הקרובים, לאור ההתעניינות הרבה הקיימת אצל לקוחות פוטנציאלים מאז הושקה מערכת החברה בארה"ב.

בבילון הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה כי החליטה להשקיע בחברת סומוטו לימיטד. בבילון תקבל כ-4.6% ממניות סומוטו בתמורה להשקעה של כ-4.6 מיליון שקל במזומן. במקביל, נחתם בין החברות הסכם מסחרי לתקופה של שלוש שנים במסגרתו התחייבה סומוטו להציע למשתמשיה את מוצרי בבילון ב-50% מההתקנות לפחות, על פי מנגנון תמחיר שנקבע בהסכם.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]