הדולר היציג נחלש ל-3.57 ש'; "עשוי לתקן מעלה בקרוב"

האירו התחזק בכ-0.1% מול השקל לרמה של 4.7 שקלים ■ נמשך העיסוק סביב פרשת "תיק החליפות" של הנגיד המיועד פרופ' יעקב פרנקל

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ב') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש בכ-0.3% לרמה של 3.57 שקלים. האירו מנגד התחזק בכ-0.1% לרמה של 4.7 שקלים. בעולם, הדולר נחלש מול האירו ונסחר ברמה של 1.315 דולרים לאירו. המטבע האמריקאי נחלש גם מול הין ונסחר סביב 99 ין לדולר.

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום במגמה חיובית בעוד בורסות אירופה נסחרות בנטייה לירידות. זאת על רקע תוצאות הבחירות לבית העליון של הפרלמנט היפני. מפלגתו הליברלית-דמוקרטית של ראש הממשלה המכהן שינזו אבה זכתה לרוב של 121 מושבים בבית העליון - ושליטה בשני הבתים של הפרלמנט.

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות, לאחר נעילה מעורבת ביום שישי. במוקד המסחר השבוע תעמוד עונת הדוחות הנמצאת בעיצומה. בין היתר, צפויות לדווח היום, מקדונלד'ס, נטפליקס, טקסס אינסטרומנטס ועוד. מחר (ג') לאחר המסחר תדווח אפל.

בזירה המקומית, נמשך העיסוק סביב פרשת "תיק החליפות" של הנגיד המיועד יעקב פרנקל". לפי הערכות בשוק מתרחקים סיכוייו של פרנקל לעבור את הליך האישור ולהתמנות לנגיד בנק ישראל הבא. (לסיפור המלא)

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות אמר כי "היחלשות הדולר בעולם באה לידי ביטוי גם בזירה המקומית כאשר הדולר נחלש קלות ואולם להערכתנו בטווח הקצר נותר מוגבל פוטנציאל ייסוף השקל, בעוד בראיה לטווח ארוך לדולר פוטנציאל היחלשות משמעותי אל מול השקל. ביקושים מקומיים סביב רמה של 3.54-3.56 שקלים לדולר בולמים ייסוף משמעותי בשער השקל, בעוד היצע דולרים בקרבת רמת 3.62 שקלים לדולר בולם את פיחות השקל. השחקנים הזרים ממשיכים להמיר דולרים מהלך הממתן עודפי ביקוש ובולם את העליה אל מעל לרמת 3.6 שקלים לדולר".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר:"הדולר-שקל נלחץ מטה על רקע קריסת הדולר בעולם, אבל עשוי לתקן מעלה בטווח הקרוב". הדולר-שקל נשבר מטה בשבוע בחדות בשבועיים האחרונים, וזאת במקביל לקריסה של הדולר בעולם. ההתבטאויות האחרונות מצד יושב ראש ה'פד' בן ברננקי, שחזר והדגיש בלשון חד משמעית את מחויבותו של הבנק למדיניות המרחיבה, שמטו את הקרקע מתחת לדולר והוא החל בצניחה חדה למול המטבעות המרכזיים בעולם, וגם למול השקל. המדיניות הזו של הפד צפויה להכביד על הדולר בתקופה הקרובה, מה שיקשה מאוד על בנק ישראל לבלום את מגמת התיסוף של השקל". עם זאת, הם מציינים באותה נשימה כי מבחינה טכנית, עלייה מעל 3.585 שקלים לדולר תעניק מומנטום כלפי מעלה.