הערכות: ההנפקה של חב' אקסלנז - הגיוס האחרון

אקסלנז נמצאת לקראת השלמת גיוס של כ-30 מיליון שקל ■ על פי הידוע, מחצית מההנפקה מובטחת על ידי קבוצת ארקין ומגדל ■ הערכות: הגיוס הנוכחי אמור להיות הגיוס האחרון, וזאת על בסיס התוכנית העסקית החדשה של החברה

אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, נמצאת בישורת האחרונה לקראת השלמת גיוס של כ-30 מיליון שקל בימים הקרובים. על פי הידוע, מחצית מההנפקה צפויה להיות מובטחת על ידי קבוצת ארקין ומגדל. עוד מעריכים בשוק כי הגיוס הנוכחי אמור להיות הגיוס האחרון של אקסלנז, וזאת על בסיס התוכנית העסקית החדשה של החברה, תחת הובלתו של המנכ"ל האמריקאי לארי כהן, ומעבר החברה להתבססות על מכירות ישירות בשוק האמריקאי.

מתשקיף ההנפקה עולה כי יעדי המכירה של אקסלנז גבוהים ונאמדים בכ-42 מיליון שקל ב-2014 וכ-80 מיליון שקל ב-2015, וזאת בהשוואה למכירות בהיקף של כ-13 מיליון שקל ב-2012. תחזית המכירות של החברה מתבססת בעיקר על קבלת אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לאחרונה המתיר את שיווקה בארה"ב של מערכת ה-BreathID החדשה שפיתחה החברה, מערכת ה-BID Hp לאבחון הימצאו של חיידק ה-H. Pylori. המערכת מהווה דור חדש ומתקדם של מכשיר ה-BreathID המקורי שפיתחה החברה הנמכר בארה"ב ואשר הוכיח עד היום יעילות קלינית גבוהה ביישומים לאבחון הימצאו של חיידק ה-H. Pylori - והניב לחברה הכנסות בהיקף מצטבר של עשרות מיליוני שקלים.

המשך שיפור יכולות המכירה של החברה והאצת המכירות בשוק האמריקאי אמורים להוביל לשיפור משמעותי של הרווח הגולמי והרווחיות הגולמית.

כחלק מהמעבר למכירות ישירות בארה"ב מעבה אקסלנז את מערך המכירות המקומי בארה"ב. נציין כי אקסלנז דיווחה היום על מינויו של גאווין דורי לסמנכ"ל מכירות. לדורי ניסיון רב בניהול מכירות מול מוסדות רפואיים וחברות ציוד רפואי בארה"ב בתחום מחלות מערכת העיכול. מינוי זה מצטרף למינויו של לארי כהן בפברואר השנה לתפקיד מנכ"ל החברה, וכן למינויו לאחרונה של טד פולטין לסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי.