צפו: גוגל השיקה סטרימר קטן וחדשני ואת הנקסוס 7

(עדכון) ענקית האינטרנט חשפה את ה-ChromeCast - מכשיר קטן המתחבר למסך הטלוויזיה דרך חיבור ה-HDMI ומתקשר עם האינטרנט האלחוטי בבית ■ במקביל, גוגל השיקה את הנקסוס 7 - טאבלט דק עם רזולוציה משופרת

גוגל השיקה הערב (ד') את ה-ChromeCast - סטרימר המתחבר לטלוויזיה ומאפשר שידור תכנים מהסמארטפון, טאבלט או דפדפן האינטרנט כרום במחשב ישירות למסך הגדול והכל בצורה אלחוטית. במקביל היא הכריזה גם על הטאבלט החדשה שלה - הנקסוס 7.

הכרום קאסט הוא מכשיר קטן המתחבר למסך הטלוויזיה דרך חיבור ה-HDMI ומתקשר עם האינטרנט האלחוטי בבית. הסטרימר הפועל על מערכת ההפעלה כרום OS של גוגל יודע להשתמש במכשירים מבוססי אנדרואיד או iOS של אפל לשידור תכנים מאפליקציות ייעודיות. למשל, יו טיוב, גוגל סרטים וטלוויזיה, גוגל מיוזיק, פנדורה ונטפליקס. הסמארטפון נותן פקודה לסרט המוצג ביו טיוב להיות מוקרן על מסך הטלוויזיה ישירות משרתי החברה, כאשר הטלפון ממשיך לשמש כשלט רחוק לשליטה בתוכן ובעוצמת הסאונד.

גוגל רוצה להפוך את הכרום קאסט לתקן להצגת תכנים ממכשירים ניידים בטלוויזיה והיא מאפשרת למפתחים להוסיף את היכולת הזו לאפליקציות קיימות. כמו כן, ניתן להשתמש בכרום קאסט גם מדפדפן האינטרנט כרום להצגת תכני וידיאו או תמונות על מסך הטלוויזיה.

הכרום קאסט ייחל להימכר היום בארה"ב בעלות של 35 דולר דרך חנויות האינטרנט של גוגל, אמאזון ובסט ביי, כאשר הרשת האחרונה גם תמכור את המוצר בסניפיה הפיזיים החל מה-28 לחודש.

טאבלט דור 2

גוגל גם הציגה את הטאבלט החדש שלה נקסוס 7. זהו הדור השני של מכשיר זה, שגם מגיע מחברת אסוס. העיצוב של המוצרים נשאר דומה מאוד, כאשר הטאבלט החדש דק יותר ב-2 מ"מ מהדגם הקודם ועומד על עובי של 2.75 מ"מ. הרזולוציה של המסך השתפרה והיא עומדת על 1280 על 1920 פיקסלים במקום 1280 על 800 פיקסלים. כמו כן, במקום רמקול בודד, לטאבלט יש רמקולים סטריאופוניים. המצלמה האחורית מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל והקדמית - 1.2 מגה פיקסל. המעבד הוא מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה ויש גם תמיכה בתקן הטעינה האלחוטי Qi.

הנקסוס 7 יצאה בארה"ב, אנגליה, יפן, קנדה, גרמניה, צרפת וספרד כבר ב-30 ליולי בעלות של 230 דולר לגרסת ה-WiFi המגיעה עם נפח אחסון של 16 ג'יגה.

הנקסוס 7 יהיה המכשיר הראשון שיגיע עם הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת - ג'לי בין 4.3. גרסה זו מציעה תמיכה במספר משתמשים, כך שמספר אנשים יכולים לעבוד עם הטאבלט. כמו כן, אפשר לקבוע פרופילים לילדים בהם תחסם האפשרות להפעיל אפליקציות מסוימות או לאפשר רכישות בתוך אפליקציות. נקודת תורפה שהייתה קיימת באפליקציות וגרמה להורים להוצאות גבוהות ולא מתוכננות על-ידי הילדים שלהם. מלבד זה, תתווסף תמיכה בבלוטות' מתקן 4.0 המאפשר צריכת אנרגיה נמוכה. ג'לי בין 4.3 גם מגיעה לנקסוס 7 מהדור הקודם ולדגמי סמארטפוני נקסוס, כמו הנקסוס 4.

מוקדם יותר היום דווח כי רשת חנויות האלקטרוניקה האמריקאית בסט ביי, כבר הציגה את הנקסוס 7 באתר האינטרנט שלה עוד לפני ההכרזה הרשמית של גוגל.