הוט מובייל לארדן: להאריך הפטור להקמת אנטנות סלולריות

החברה נפגשה אתמול עם ארדן וביקשה ממנו לתמוך בהארכה בדיון בבג"ץ בספטמבר

הוט מובייל מצטרפת לבקשתה של גולן טלקום משר התקשורת גלעד ארדן, ומבקשת את עזרתו בתמיכה בהארכת הפטור מהיתר בנייה למתקני גישה אלחוטיים. הפטור שניתן לשתי החברות עומד לפקוע בספטמבר הקרוב ובמידה ולא יוארך הפטור בבג"ץ, ניתן יהיה לומר בוודאות גבוהה ששתי החברות לא יוכלו לעמוד ביעד שהציבה להם הממשלה של השלמת הפריסה והכיסוי הכלל ארצי עליו התחייבו.

נציין כי הפטור מהיתר בנייה להקמת מתקני גישה אלחוטיים (אנטנות סלולריות קטנות משתפלות) הוא פשרה שהתקבלה בבג"ץ לפיה מוחרגות שתי החברות מהיתר בנייה אך הן נאלצות להאריך את הפטור מדי שנה בשנה באמצעות תמיכת משרד התקשורת שנאלץ להתעמת עם משרד הפנים כל פעם מחדש בסוגיה. לעומת הוט מובייל וגולן טלקום, שלוש החברות הוותיקות פרטנר סלקום ופלאפון, מחויבות לבקש היתר בנייה, ולכן הן נמצאות היום במשבר קשה באיכות הרשת ובביצועים משום שהן לא מצליחות להקים אתרים סלולריים שחיוני להקימם.

ברקע הדברים עומדת תוכניתו של ארדן לנסות ולצמצם את מספר הרשתות הסלולריות כדי למנוע מצב מיותר ולא סביר לכל הדעות, שבמדינת ישראל יוקמו 5 רשתות סלולריות בפריסה מלאה, בעוד בכל העולם הולכים למודלים של שיתוף ואיחוד רשתות, בשל הרצון להגן על ערכים כמו איכות הסביבה ומניעת פגיעה סביבתית.

הקושי בהקמת אתרים סלולריים הוא רעה חולה שפוגעת בציבור בשל העובדה שהחברות הסלולריות נדרשות להקים הרבה יותר אתרים סלולריים כדי לעמוד בדרישות הציבור לאיכות ורציפות בשיחות ומאידך לעמידה בביקושים לאינטרנט רחב פס. משמע ככל שהבעיה שלהם תוחרף, הציבור ישלם את המחיר בקרינה מיותרת ובאיכות הולכת ויורדת של הרשתות שבאה לידי ביטוי בניתוקים הולכים וגוברים ובביצועים יותר חלשים קרי מהירויות נמוכות בגלישה.