סמסונג פרסמה דוחות מאכזבים; תשקיע יותר בשבבים

החברה הקוריאנית דיווחה על רווח של 7.58 טריליון וון (כ-6.8 מיליארד דולר) ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים לרווח של כ-8 טריליון וון

חברת סמסונג מתכננת להשקיע עוד מיליארד דולר בתחום השבבים על מנת להתמודד טוב יותר עם ההאטה בקצב הצמיחה של שוק הטלפונים החכמים בעולם.

החברה הקוריאנית דיווחה היום על רווח של 7.58 טריליון וון (כ-6.8 מיליארד דולר) ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים לרווח של כ-8 טריליון וון. הרווח התפעולי של סמסונג זינק ב-47.5% ברבעון השני של 2013 לשיא של כ-8.54 מיליארד דולר.

ואולם, הרווחים בחטיבת המכשירים הניידים של סמסונג הצטמקו ב-3.5% לעומת הרבעון הקודם למרות השקת מכשיר הדגל של החברה באפריל, הגלקסי S4.

"ברור לגמרי שהצמיחה של שוק הסמארטפונים היקרים מאטה בגלל התחרות הקשה מצד יצרנים סיניים ומצד טלפונים חכמים זולים יותר", אמר לרוייטרס Ahn Young-hoe, אנליסט טכנולוגיה.

הנהלת סמסונג הזהירה כי הצמיחה בתחום המכשירים בניידים החכמים צפויה להחלש גם ברבעון השלישי של השנה, על רקע התחרות המתגברת.

עם זאת, סמסונג, שהיא היצרנית הגדולה בעולם של טלוויזיות ושבבי זכרון, צופה המשך צמיחה ברווחים בעיקר עקב עלייה במחירי השבבים. הרווח של חטיבת השבבים זינק בכ-71% ברבעון השני.

במקביל, היום דיווחה חברת Strategy Analytics כי סמסונג מכרה ברבעון השני כ-76 מיליון טלפונים חכמים והגדילה את נתח השוק העולמי שלה בתחום לכ-33.1%. אפל מכרה 31.2 מכשירי אייפון ונתח השוק שלה ירד ל-13.6%.