נעילה מעורבת במחזור דליל בבורסה; טבע ירדה 1.8%

המסחר בבורסות העולם ננעל ביום שישי במגמה מעורבת ■ ביום שני יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית הראשונה שלו אחרי סיום כהונתו של סטנלי פישר ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-357 מיליון שקל

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') במגמה מעורבת על רקע המשך גל העזיבות בהנהגת הבורסה בשבוע האחרון והמגמה המעורבת בבורסות העולם. מדד המעו"ף ננעל בירידה קלה של 0.1%, בעוד מדד ת"א 100 ננעל בטריטוריה חיובית. מחזור המסחר נותר מתחת לממצוע והסתכם בכ-3.57 מיליון שקל. בין המניות שבלטו במסחר במדד המעו"ף נציין את טבע, שהשילה מערכה 1.8% ופריגו שזינקה בכ-3.2%.

הירידות במסחר ביום חמישי נבעו בין היתר מההודעה של יו"ר הבורסה סם ברונפלד על התפטרותו המיידית מתפקדיו, ובכך נמשך גל ההתפטרויות של רב הנהגת הבורסה המקומית. במכתב ההתפטרות שהגיש לדירקטוריון, טען ברונפלד שהסיבה לכך הינן הפעולות שמבצעים הרשות לניירות ערך והעומד בראשה שמאול האזור על מנת לבצע השתלטות עויינת על הבורסה.

כאמור, ההתפטרות של ברונפלד הייתה האחרונה בסדרה של התפטרויות בשבועיים האחרונים. ראשון לעזוב היה יוסי טרייסטר, מנהל מחלקת מינהל וכספים וסמנכ"ל בכיר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. שבוע לאחר מכן מסרה המנכ"לית אסתר לבנון את התפטרותה. ביום רביעי הודיע גם המשנה למנכ"ל יוני שמש על החלטתו לעזוב את תפקידו - גם הוא אחרי כמעט שלושה עשורים בבורסה.

המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל התייחס לגל ההתפטרויות וטען שזה לא מה שיביא לשיפור בבורסה. "חילופי הנהלה יכולים להשפיע אולי על השיווק אבל תזכרו דבר אחד: כשיש מניות מעניינות, משקיעים יודעים להגיע למדינות שקשה יותר ומסוכן יותר לפעול בהן מאשר בישראל. וכאשר מניות לא מעניינות, עיין ערך יפן עד לפני זמן לא רב, לא משנה כמה טובה הקוסמטיקה", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "לכן, לדעתנו, יש במצב הבורסה לשקף את דעתם של משקיעים על חזון הכלכלה הישראלית ואולי גם חזון ניהול ההשקעות של בתי ההשקעות".

בזירת המאקרו המקומית, בנוסף להחלטת הריבית של חודש אוגוסט של בנק ישראל ביום שני, תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביום רביעי את האינדקטורים הכלכליים המובילים ואת הביקוש לדירות חדשות בישראל.

נעבור לעולם, שם המסחר ננעל במגמה מעורבת באירופה ובעליות שערים קלות בוול סטריט במסחר שהתקיים ביום שישי. המסחר בוול סטריט הושפע בעיקר ממסרי ההרגעה שהעבירו בכירים בפדרל רזירב בשבועות האחרונים בנוגע לעתיד תוכניות התמריצים של הפד והמדיניות המוניטארית המקלה שלו.

לבסוף, ביום שישי פורסמו נתונים אופטימיים באשר להתאוששות הכלכלית בארה"ב. סנטימנט הצרכנים טיפס בחודש יולי לשיא של 6 שנים, כך לפי מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שפורסם ביום שישי. מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן עלה בחודש יולי ל-85.1 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 84 נקודות בלבד, ולאחר קריאה ראשונית של 83.9 נקודות. בחודש יוני רשם המדד קריאה של 84.1 נקודות

הפטנט על הקופקסון של טבע תקף עד 2014

בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב קבע ביום שישי כי לטבע יש בלעדיות על התרופה רק עד למאי 2014. בית המשפט קיבל את פסיקתו של בית המשפט המחוזי בניו יורק בנוגע לתוקפם והפרתם של ארבעה פטנטים של קופקסון, תרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פוקעים במאי 2014.

מניות פריגו , סלקום ובפרטנר רשמו עליות על רקע פערי ארביטראז' חיוביים מול ניו-יורק.

בבילון עתידה לסכם מחר את הרבעון השני של 2013, ו"גלובס" שוחח עם בני דקל, אנליסט מסחר בנק אגוד, ועם עוד פעיל מרכזי בשוק על מנת לנסות ולהבין מה יקבל השוק מחר בין שורות הדוח. על פי דקל, הכנסות החברה יצמחו בשיעור זניח לעומת הרבעון המקביל - 2% בלבד וירידה של 9% לעומת הרבעון הראשון של השנה. גם הרווחיות התפעולית צפויה להיות נמוכה יותר משמעותית מהרבעון הראשון - ירידה של 10 מיליון שקל או 6 מיליון שקל ברווח הנקי.

כיל יורדת קלות לאחר שהגיבה ביום חמישי בירידות של יותר מ-3% לדוחות של חברות הדשנים בעולם, כמו גם לדוח השלילי שפרסמה היום חברת פוטאש הקנדית, אשר קיצצה את תחזיתה השנתית.

מניית כלל ביטוח נסחרה ביום חמישי בירידות, חרף דיווח בתקשורת שלפיו מתקדמת עסקת המכירה של מניות השליטה בה לקראת חתימה על הסכם ראשוני, ובהתאם למגמה במניות הביטוח. הסכם שכזה, אם ייחתם, ישלח את קבוצת אי.די.בי ואת הרוכשת האפשרית למשוכה הבאה - קבלת אישור מהפיקוח על הביטוח.