לידר שוקי הון: בנק ישראל ישאיר מחר את הריבית ללא שינוי

בלידר מעריכים כי מגמת עליית התשואות בשוק האג"ח בארה"ב "צפויה להימשך בתקופה הקרובה, כאשר הכיוון הכללי צפוי להיות עליות תשואות לרמה של כ-3% עד סוף השנה"

"אנו מעריכים אי-שינוי בריבית מחר. החלטת הוועדה איננה פשוטה לאור עדכון כלפי מטה של התחזית הגלובלית של קרן המטבע ל-3.1% השנה, נתונים מעורבים בישראל, המשך ייסוף בשקל, ומדד גבוה ביוני. בכל מקרה אנו צופים הורדת ריבית אחת בחודשים הקרובים. הוועדה המוניטארית לא צפויה להמתין לכניסתו של פרנקל לתפקיד, אם מינויו יאושר". כך כותבים יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון בסקירתם השבועית.

בלידר מציינים כי נתוני המאקרו ממשיכים להיות מעורבים. מחד גיסא, המשך התרחבות בצריכה הפרטית (גידול בפדיון בענפי המסחר והשירותים, עלייה ביבוא מוצרי צריכה) וגידול ביצוא התעשייתי (למעט טבע).

מאידך גיסא, ירידה בייצור התעשייתי ופסימיות גוברת בקרב משקי הבית והתעשיינים. "לפי הערכתנו, לאחר יישום הגזרות הכלכליות צפויה התמתנות נוספת בביקושים אשר תוריד את הצמיחה ל- 5.2% בשנת 2014, למעט השפעת הגז.

סביבת האינפלציה נותרה נמוכה על אף השפעת הממשלה במדד יוני. במבט של שנה קדימה צופים בלידר אינפלציה של 2.1% (מעט מעל הציפיות בשוק) בשל ההערכה שמחירי השכירות יעלו ב-4%-5% בקצב שנתי לעומת 3.2% ב-12 החודשים האחרונים, זאת כתוצאה מחקיקות של האוצר בתחום ביטול הפטור ממס שבח על דירות להשקעה ועלייה בשיעור מס רכישה על דירות נוספות מעבר לדירת מגורים יחידה.

בנוגע למצב בעולם מציינים בלידר כי מסתמן שיפור מסוים בסביבה הגלובלית. בארה"ב הביקוש לדירות חדשות עולה בהתמדה, מדד האמון הצרכני התייצב על רמה גבוהה וחל שיפור בנתוני התעשייה. באירופה מדדי מנהלי הרכש משתפרים, אם כי עדיין לא מדובר בהתרחבות. "נדמה שסין תתקשה לעמוד ביעד הצמיחה שלה של 7.5% השנה".

בשבוע האחרון התשואות הארוכות בארה"ב זחלו כלפי מעלה על רקע נתונים כלכליים חיוביים שהתפרסמו בשבוע האחרון. "מגמה זו צפויה להימשך בתקופה הקרובה, כאשר הכיוון הכללי צפוי להיות עליות תשואות לרמה של כ-3% עד סוף השנה".