כנפיים תתחזק את מטוסי האימון החדשים של חיל האוויר

הקבוצה מתכוונת לקלוט עובדים חדשים לקראת תחזוקת מטוסי האימון האיטלקיים שייקראו בישראל "לביא" ■ היקף העסקה: כ-600 מיליון שקל

צעד נוסף בדרך לקליטת מטוסים חדשים שישמשו להכשרת פרחי הטייס של חיל האוויר: קבוצת כנפיים אחזקות, שבשליטת משפחת בורוביץ', הודיעה היום (א') כי נשכרה כקבלן משנה בידי התעשייה האווירית לתחזוקה השוטפת של המטוסים החדשים למשך 20 שנה בעסקה שהיקפה כ-600 מיליון שקל.

מדובר במטוסי M-346 שמיוצרים בחברת איירמאקי באיטליה. עסקת ההצטיידות של ישראל במטוסים אלה נאמדת בכ-4 מיליארד שקל, ובמסגרתה התחייבה ממשלת איטליה לרכש גומלין בהיקף דומה בישראל. רכש הגומלין כולל קנייה של לוויין ושני מטוסי ביון מתוצרת התעשייה האווירית.

30 מטוסי האימון החדשים עתידים להחליף את מטוסי הסקייהוק, שמכונים בחיל האוויר "עיט", ומשמשים כיום להכשרת פרחי טייס במגמת קרב. עם קליטת המטוס האיטלקי בחיל האוויר, הוא יזכה לשם "לביא" - שמו של מטוס הקרב הישראלי שפיתוחו הופסק בשנות ה-80'.

במסגרת התוכנית להצטיידות במטוסים החדשים, הקימו התעשייה האווירית ואלביט מערכות את החברה המשותפת "תור", שתפעיל את מערך המטוסים עבור בית-הספר לטיסה של חיל האוויר. במסגרת שיתוף-הפעולה בין שתי החברות, התעשייה האווירית תהיה אמונה על התחזוקה השוטפת של המטוסים, ואלביט מערכות תהיה אמונה על מערכותיהם. במסגרת ההסכם, קבוצת כנפיים עתידה לנהל חלק ניכר מתחזוקת המטוסים בשם התעשייה האווירית כקבלן משנה.

קבוצת כנפיים אחזקות, באמצעות חברת הבת שלה כנפי תחזוקה, כבר עשתה בעבר עסקה דומה עם התעשייה האווירית לגבי התחזוקה של מטוסי העיט משנת 2005. בנוסף, הקבוצה מתחזקת מטוסים נוספים המשמשים את חיל האוויר. בחברה מועסקים כ-230 איש ולקראת הקליטה של המטוסים מאיטליה, היא עתידה להרחיב את מצבת האדם שלה בכ-10%-15% ולקיים הכשרה מקיפה של עובדים לתחזוקת המטוסים החדשים.

"המטוסים החדשים יחליפו בהדרגה, במהלך השנתיים-שלוש הקרובות את המטוסים המיושנים מסוג עיט, ומבחינתנו זה אתגר גדול: גם לקלוט מטוס חדש וגם להמשיך ולתחזק את המטוסים הישנים, ולשם כך נידרש להרחיב את כוח-האדם שלנו", אמר היום ל"גלובס" יו"ר קבוצת כנפיים תחזוקה, שלמה חנאל.