DK פרטנרס משתלטת על פטרו גרופ באמצעות הסדר חוב

לפטרו גרופ, המחזיקה לצד ארקו בתחנות דלק בארה"ב, חוב של 110 מיליון שקל למחזיקי האג"ח

קרן ההשקעות הזרה DK פרטנרס, המעורבת בהסדר החוב של אלביט הדמיה , חתמה אמש על הסכם לרכישת חברת פטרו גרופ. בדומה לאלביט הדמיה של מוטי זיסר, גם פטרו גרופ - לשעבר מקבוצת מטיס קפיטל של מוני הראל - נקלעה לקשיים ונמצאת בעיצומו של הסדר חוב בבית המשפט.

מטרת מהלך הרכישה היא להשתלט על הנכס היחיד של פטרו גרופ - 49% ממניות חברת GPM, המפעילה 320 תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב. ביתר המניות, 51%, מחזיקה חברת ארקו שבשליטת אריק קוטלר. כחלק ממהלך ההשתלטות של DK, ייחתם הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של פטרו גרופ.

פטרו גרופ צברה חובות של של 110 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, ונגד החברה תלוי צו פירוק, אשר הושהה לפי שעה בניסיון להגיע להסדר חוב עם נושיה.

העסקה הפתיעה את ארקו

בתחילת החודש דחה שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, את בקשת החברה לאשר את הסדר החוב השני שהציעה לנושיה. אורנשטיין טען כי הצעת פטרו גרופ לוקה בחוסר פירוט, ובאי-בהירות לגבי עתיד ההתקשרות עם משקיע חיצוני וטיבה של התקשרות זו.

נזכיר, כי באפריל האחרון חתמה ארקו של קוטלר על נייר עקרונות לפיו תזרים לפטרו גרופ 7.5 מיליון דולר (כ-27 מיליון שקל), כנגד הקצאת 51% מהונה המונפק והנפרע של החברה (בדילול מלא) ומזכויות ההצבעה בה, וזאת לפי שווי חברה של 52 מיליון שקל. אלא שהצעה זו לא אושרה בחודש שעבר על ידי נושי החברה, ובהתאם לא נכללה בהצעה להסדר חוב שהגישה פטרו גרופ לביהמ"ש.

לפי הערכות, בארקו לא ידעו על המו"מ המתקדם עד לכדי חתימה על העסקה עם DK פרטנרס עד להיום בצהריים, והיא התקבלה בהפתעה.