הטיפ היומי: מניה "גרמנית" שעשויה לזנק ב-22%

נעם פינקו, אנליסט פסגות ברוקראז', ממליץ על מניית אשטרום נכסים ב"קנייה" במחיר יעד של 9.75 שקלים

חברת הנדל"ן אשטרום נכסים נסחרת בבורסה בתל-אביב בשווי של 624 מיליון שקל. אשטרום נכסים מרכזת את תחום הנכסים המניבים של קבוצת אשטרום, מחברות הבנייה המובילות בישראל. החברה עוסקת ברכישה, פיתוח ובנייה של נכסים מניבים בתחומי התעשייה (בעיקר באמצעות החברה-הבת אשלד), המשרדים, המסחר והמלונאות בישראל ובגרמניה.

לחברה נכסים בהיקף של מעל לחצי מיליון מטר רבוע. נכסיה כוללים את קניון בת-ים, המושכר בתפוסה כמעט מלאה ומוערך בספרים ב-488 מיליון שקל; בית הגביש בנתניה, שמושכר כיום לחברת eBay; מחצית ממתחם חוצות המפרץ; ו-42.5% ממגדלי הוד-השרון. בגרמניה יש לה 9 נכסים להשכרה ונכס המיועד למכירה.

בנוסף, החברה מחזיקה בכ-20% מסיטי פס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים. לחברה יש גם החזקה פיננסית של 11.6% במבטח שמיר, שלהערכתנו תמומש בעתיד הלא רחוק. בעבר החזיקה אשטרום נכסים ב-15% בחברת קיקה שפשטה את הרגל, אך כיום אין לה חשיפה לפעילות זו. כמו כן, לחברה פעילות יזמית של בניין משרדים בבני-ברק המיועד למכירה. השלמת הבניין תהיה השנה והרווח הצפוי הוא כ-35 מיליון שקל.

לחברה יש רמת נזילות גבוהה, כ-290 מיליון שקל נכון לסוף חודש מארס, ואין לה בעיה במיחזור חובות - תשואות האג"ח הארוכות (מח"מ 5.6 שנים) נסחרות סביב 2.8%. החברה יודעת לייצר FFO (תזרים תפעולי נקי) גבוה יחסית, של מעל ל-80 מיליון שקל, ברמה המייצגת תשואה של כ-11% על הונה העצמי.

עם זאת, לאשטרום נכסים רמת מינוף גבוהה מדי לטעמנו, עם הון למאזן של 26%. רמת המינוף אינה מהווה סיכון (כפי שניתן לראות גם מתשואות האג"ח), אך להערכתנו היא מונעת מהחברה להתרחב בצורה מהותית. אנו סבורים שהתרחבות משמעותית, אם תהיה, עשויה להיות מלווה במהלך הוני לצורך הקטנת המינוף.

לדעתנו, החברה מספקת חשיפה טובה לתחום הנדל"ן המניב בישראל בפיזור ענפי וגיאוגרפי, וכן חשיפה לנכסים איכותיים בגרמניה. החברה נסחרת משמעותית מתחת להונה העצמי, ונפגעת גם מרמת סחירות נמוכה והיעדר מדיניות דיבידנד. אנו משיקים סיקור לחברה בהמלצת "קנייה", ובמחיר יעד של 9.75 שקלים למניה - כ-22% מעל מחירה הנוכחי.

*** נעם פינקו, אנליסט פסגות ברוקראז'