עלות השכר של בכר ושפיגל בדיסקונט - עד 7 מיליון שקל כ"א

המשכורת החודשית של יו"ר ומנכ"ל בנק דיסקונט תעמוד על עד 180 אלף שקל, ושל יתר הבכירים - על עד 100 אלף שקל

שבוע לאחר שמזרחי טפחות פרסם את תוכנית התגמול שלו לבכירי הבנק, פרסם גם דיסקונט את התוכנית שלו. הפרסום נעשה במסגרת תיקון 20, שלפיו על החברות הציבוריות להביא לאישור בעלי המניות את מדיניות תגמול הבכירים.

דיסקונט החליט לפני שנתיים על תוכנית שתוקפה פג בסוף השנה. המדיניות הנוכחית שפרסם הבנק, בניהולו של ראובן שפיגל, היא ברוח התוכנית הקודמת. לפי המדיניות שפרסם הבנק, עלות השכר המקסימלית של היו"ר יוסי בכר ושל שפיגל תעמוד על 7 מיליון שקל. יחד עם זאת נציין כי בהתחשב בעובדה שכיום האופציות של השניים נמצאות מחוץ לכסף, הרי שהעלות המקסימלית בפועל תעמוד על עד 5 מיליון שקל. השכר החודשי של בכר ושל שפיגל יעמוד על עד 180 אלף שקל בחודש, קרי עד 2.2 מיליון שקל בשנה. נציין כי בשנה שעברה עמד השכר של שפיגל על 2.1 מיליון שקל, ושל בכר על 1.92 מיליון שקל.

כמו כן נקבעה תקרה למענק השנתי - עד 2.5 מיליון שקל, זאת בעוד היום המענק המקסימלי שיכולים השניים לקבל עומד על כ-2.8 מיליון שקל.

עוד נקבע כי גובה המענק ייקבע על ידי מדדים כמותיים ואיכותיים. 80% מהמענק יתבסס על מדדים כמותיים, שהם התשואה על נכסי סיכון (נכסי סיכון הוא בעיקר כתיק האשראי), יחס יעילות והכנסות תפעוליות. 20% מהמענק ייקבע לפי פרמטרים איכותיים, שזהו בעצם שיקול הדעת של הדירקטוריון, שיעניק ציונים לשניים בנושאים שונים, שבהם ממשל תאגידי וסיכונים תפעוליים.

מרכיב נוסף בשכר הוא התגמול ההוני (אופציות ומניות חסומות). לפי מדיניות התגמול, שווי התגמול ההוני יעמוד לכל היותר על 2 מיליון שקל.

דיסקונט פרסם גם את תוכנית התגמול ליתר בכירי הבנק. תוכנית זו דומה במאפייניה לזו של שפיגל ובכר, ובה השכר החודשי יעמוד על 100 אלף שקל לכל היותר. נציין כי התוכנית רלוונטית לבכירי דיסקונט בלבד, אולם לא מן הנמנע כי בהמשך היא תחול על הבכירים בחברות בנות. במקרה כזה ייתכן קיצוץ בשכר. לדוגמה, שכרו של מנכ"ל מרכנתיל לשעבר, יעקב טננבאום, עמד על 130 אלף שקל בחודש.

עוד נקבע בתוכנית התגמול לבכירים כי המענק יתבסס על הישגי הבנק (50% מהמענק), 40% על הישגי המחלקה שעליה אחראי הבכיר (40%), ועל שיקול דעתה של ההנהלה (10%). בכל אופן, גובה המענק לא יעמוד על יותר מ-10 משכורות, קרי יגיע למקסימום מיליון שקל.