מניית היום: מזנקת בכ-10% בעקבות הסכם שת"פ חשוב

אינסוליין חתמה על הסכם עם ‏Lifescan‏ חברת הסוכרת של ג'ונסון אנד ג'ונסון, להפכה למשווקת הבלעדית של מוצריה בגרמניה

אינסוליין , המפתחת מכשירים המאיצים ספיגת אינסולין בגופם של חולי סוכרת, ממשיכה להוכיח רצינות בשוק הגרמני, אותו סימנה כשוק הראשון שלה להשקת המוצר: היום מדווחת אינסוליין כי חתמה על הסכם עם ‏Lifescan‏ חברת הסוכרת של ג'ונסון אנד ג'ונסון, להפכה למשווקת הבלעדית של מוצרי אינסוליין בגרמניה.‏

מניית החברה עולה כעת 10% והיא נסחרת לפי שווי של 268 מיליון שקל. ‏השקת המוצר צפויה להיערך באוקטובר הקרוב, לאחר שהמוצר ירשם בקטלוג המוצרים הרפואיים הגרמני. ‏

רוב החברות הישראליות שמתחילות את השיווק שלהן מהשוק האירופאי, בוחרות, או נאלצות, לעבוד עם מספר קטן של מפיצים לא מוכרים. עד כה ראינו רק מעטות מהן חותמות על הסכם בלעדי עם גוף כמו ג'ונסון בשלב החדירה לשוק האירופי. "ג'ונסון משווקת בגרמניה מדי סוכר ומשאבות אינסולין, והיא מתחרה בתחום הזה מול רוש, כששתיהן ביחד מובילות אתה שוק", אומר היום רון נגר, מנכ"ל אינסוליין. "ג'ונסון חזקה בכל אירופה ואנחנו בהחלט עשויים להרחיב את הפעילות שלנו למדינות נוספות בקרוב, איתם או עם מישהו אחר". ‏

כרגע, אינסוליין כרגע ערוכה ומוכנה עם כל הכלים הנחוצים כדי לפרוץ לשוק הגרמני: מידע קליני המעיד כי המוצר שלה חוסך בצריכת אינסולין ומשפר את ניהול רמות הסוכר בדם, ניסוי קליני-כלכלי המראה כי החיסכון באינסולין והשיפור בניהול רמות הסוכר אצל הולים, מצדיק את התשלום עבור המוצר; הסכם עם חברת ביטוח וכעת גם מפיץ. היא ממתינה לרישוםה מוצר שלה בספר המוצרים הרפואיים הגרמני, ואחר כך גם חברות הביטוח האחרות בגרמניה יהיו אמורות להעניק החזר תשלום לחולים שירכשו את המוצר עם מרשם רופא. ‏

השאלה שנותרה פתוחה היא האם הצרכנים ירגישו בנוח במוצר ויהיו מוכנים לקחת על עצמם את המאמץ הכרוך בשימוש בו כדי להשיג צריכת אינסולין טובה יותר וניהול רמת סוכר מדוייקת יותר. החברה גם תצטרך לשכנע את הרופאים לרשום לחולים את המוצר. ‏

אינסוליין מעריכה את פוטנציאל השוק הגרמני למוצר ב-400 מיליון אירו. היא מעריכה כי מכירות המוצר יגיעו (במנחי מחיר לצרכן) ל-70 ו-100 מיליון אירו ב-2014 ו-2015 בהתאמה. כדי להגיע לסכום הזה, תצטרך למכור בערך 100 אלף מכשירים. בהכנסות הללו (אם אכן תגיע אליהן), היא תתחלק עם ג'ונסון, כשרמות התשלום המקובלות למפיץ הן 20%-30%, וקיים גם תשלום מע"מ שיכול לנוע בין 7%-19%. ‏

במקביל למוצר המשווק באירופה המיועד לשפר את ספיגת האינסולין המוזרק בזריקה רגילה, מעוניינת החברה לרשום לשיווק בארה"ב את המוצר שלה לשיפור ספיגת האינסולין המוזרק על ידי משאבות אינסולין, שהופכות בהדרגה פופולאריות יותר בארה"ב. מוצר זה הועבר לאחרונה ממסלול המכשור הרפואי למסלול המכשור תרופה, ולכן תקופת הפיתוח שלו עלולה להתארך. ‏