הנגיד הנבחר ליידרמן: "תנו לי 100 ימי חסד ותראו תוצאות"

בראיון ל"ידיעות אחרונות" אומר פרופ' ליאו ליידרמן: "חייבים להניע את מנועי הצמיחה של המשק לעוצמות הרבה יותר גבוהות" ■ "צריכים לטפל בעיקר בהגדלת הייצוא ובהגברת ההשקעות במשק"

הנגיד התשיעי של בנק ישראל יהיה פרופ' ליאונרדו (ליאו) ליידרמן, כך הכריזו אתמול (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד. זאת, לאחר שפרופ' יעקב פרנקל הסיר את מועמדותו לתפקיד בתחילת השבוע.

כתבות אחרונות בנושא:

הנגיד התשיעי של בנק ישראל: פרופ' ליאו ליידרמן

דרמה בבנק ישראל: ד"ר קרנית פלוג פורשת מתפקידה

"הסגנון של ליידרמן דומה לנתניהו ולפיד - וזה יקל עליו"

ליידרמן (62), מכהן כמעט עשור ככלכלן והאסטרטג הראשי של בנק הפועלים. הוא נולד בקורדובה, ארגנטינה, ועלה ארצה בגיל 15. הוא סיים תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים ואת התואר השני והדוקטורט השלים באוניברסיטת שיקגו היוקרתית תחת הנחייתו של חתן פרס נובל רוברט לוקאס. הוא התמחה בסוגיות של מדיניות מויטארית לרבות מדיניות ריבית, אינפלציה ושער חליפין - לב ליבה של עיסוקו של בנקאי מרכזי. בנושאים אלו, כתב כ-70 מאמרים בג'ורנאלים בינלאומיים וערך 4 ספרים.

במהלך שנות ה-90 כיהן ליידרמן כראש החוג לכלכלה באוניברסיטת תל-אביב. כבר בשנת 1996, מונה ליידרמן על ידי הנגיד דאז, יעקב פרנקל, למנהל מחלקת המחקר של הבנק. בשנות 2000, עם מינויו של קליין, פרש מבנק ישראל ועזב את המגזר הציבורי לטובת הסקטור הפרטי ועולם הבנקאות ופיננסים. באותה שנה הוא מונה למנהל ויו''ר מחלקת השווקים המתעוררים של ענקית הפיננסית האירופית "דויטשה בנק", דבר שחייב אותו לחיות על הקו "ניו יורק-לונדון". אחרי שנים בודדות, החליט לחזור ולהשתקע בארץ, אז קיבל את מינויו בבנק הפועלים, וחזר גם ללמד באוניברסיטת תל אביב.

בראיון ל"ידיעות אחרונות" אומר ליידרמן כי "חשוב מאוד עכשיו להחזיר את המשק הישראלי לצמיחה. חייבים להניע את מנועי הצמיחה של המשק לעוצמות הרבה יותר גבוהות. אני בטוח שנוכל לעשות את זה כבר בקרוב. תנו לי מאה ימים של חסד ואחר כך תראו שנתחיל לראות כבר תוצאות".

עוד אומר ליידרמן: "צריכים לטפל בעיקר בהגדלת הייצוא ובהגברת ההשקעות במשק. היצוא וההשקעות מצויים זה זמן בהאטה וצריך להחזיר אותם למסלול טוב יותר לקראת שנת התקציב 2014 כדי שאז הם כבר יחזרו לעבוד בתפוקה מלאה".