המוטו איקס של מוטורולה נחשף: סמארטפון בהתאמה אישית

מבחינת חומרה, המוטו איקס מגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ' ברזולוציה של 720p, שהיא לא Full HD ■ מעבד כפול ליבה במהירות 1.7 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון

מוטורולה חשפה אתמול בערב (ה') את הסמארטפון הראשון שלה עליו אחראית גם חברת גוגל. לפני כשנתיים רכשה גוגל את מוטורולה מוביליטי ב-12.5 מיליארד דולר, המוטו איקס הוא הדגם שאמור לעזור למוטורולה לחזור לתחרות מול ענקיות הסלולר: אפל וסמסונג.

המוטו איקס הוא לא סמארטפון עם חזית הטכנולוגיה מבחינת חומרה ואפילו הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד גרסה 4.3 לא מותקנת אליו, אבל הוא כן מכשיר שבא לתת תוצאות טובות ולקחת את נושא ההתאמה האישית ללקוח רמה אחת קדימה. לקוחות שירצו לקנות את המוטו איקס יוכלו לבחור את הצבע הקדמי של הסמארטפון מבית שתי אפשרויות: שחור או לבן, כאשר בחלק האחורי האפשרות היא בין 18 צבעים ויש גם אפשרות לבחור את הצבעים של הכפתורים. מבחינת חומרה האופציות לא רבות, נפח אחסון של 16 או 32 ג'יגה.

בשביל לספק ללקוחות של את הסמארטפון במהירות, מוטורולה העבירה את פס הייצור למדינת טקסס בארה"ב וזמן האספקה עומד על 4 ימים.

מבחינת חומרה, המוטו איקס מגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ' ברזולוציה של 720p, שהיא לא Full HD. מעבד כפול ליבה במהירות 1.7 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון, העובי שלו נע מהחלק הדק ביותר - 5.6 מ"מ ל-10.4 מ"מ בחלק העבה ביותר. המשקל עומד על 130 גרם והסוללה מגיעה בהספקה של 2200 מילי אמפר. המצלמה מגיעה עם חיישן של 10 מגה פיקסל עם ממשק פשוט מאוד, בלוטות' 4.0, תמיכה ברשתות סלולר מדור 4 - LTE ואנדרואיד בגרסה 4.2.2.

היכולת המעניינת ביותר במוטו איקס היא ההפעלה הקולית באמצעות שירות Now של גוגל. המשתמש יכול להפעיל בפקודה קולית רק בעזרת הקול שלו את המכשיר ולהגיד לו לקבוע תזכורת, לשנות את זמן השעון מעורר או לכתוב הערה. מלבד זה, המכשיר יודע לעבור למצב מצלמה במהירות, כאשר מנערים אותו לצדדים.

המוטו איקס יצא בארה"ב ובקנדה לקראת סוף אוגוסט, כאשר רשת AT&T האמריקנית תמכור אותו ראשונה ולאחר מכן שאר מפעילות הסלולר. הסמארטפון יימכר גם ברשת בסט ביי. מחירו של המכשיר בגרסת ה-16 ג'יגה יעמוד על 200 דולר עם חוזה לשנתיים אצל מפעילת הסלולר. כרגע אין מועדי השקה נוספים מלבד ארה"ב, כאשר הגעתו של המוטו איקס לישראל מעורפלת מאוד, מכיוון שאין כרגע ייבואן רשמי למכשירי מוטורולה.