הממשל בארה"ב: אפל פוגעת בתחרות בספרים הדיגיטליים

משרד המשפטים בארה"ב רוצה למנוע מאפל המשך פגיעה בתחרות והפעם במסגרת התוכן שהיא מוכרת בחנות ה-iTunes - סרטים, מוזיקה, ותוכניות טלוויזיה שעלולות להכיל תכנים של פגיעה בתחרות

הממשל בארה"ב ממשיך לפקח ולהגביל את עסקי הספרים הדיגיטליים (e-books) של אפל במטרה להגן על התחרות. לאחר שבחודש שעבר ביהמ"ש בארה"ב פסק כי אפל שיתפה פעולה נגד מוציאים לאור כדי להתערב ולקבע מחירים של ספרים אלקטרוניים, משרד המשפטים בארה"ב אמר הלילה כי הוא רוצה למנוע מאפל המשך פגיעה בתחרות בתחום, והפעם במסגרת התוכן שהיא מוכרת בחנות ה-iTunes - סרטים, מוזיקה, ותוכניות טלוויזיה שעלולות להכיל תכנים של פגיעה בתחרות.

אפל פתחה בשנה האחרונה מדיה שונים לדיגיטל - סרטי קולנוע, תוכניות טלוויזיה, מוזיקה ועוד - לצריכה באמצעות האייפד שמתוצרת החברה, הסטרימרים שלה ושאר מוצרי המדיה. אם ביהמ"ש יקבל את המלצת משרד המשפטים האמריקני, הרי שאפל תוגבל בעת הסכמי תוכן עתידיים שהיא תנסה לחתום.

תגובת אפל לא התקבלה.

בחודש יולי שופט פדרלי במנהטן קבע כי אפל שיתפה כאמור פעולה נגד 5 הוצאות הספרים הגדולות בארה"ב כדי לדחוף כלפי מעלה את המחירים של ה-e-books. ביהמ"ש קבע כי אפל מסרבת למכור בחנות המקוונת שלה תכנים ומוצרים של יצרנים מתחרים ובכך היא פוגעת בתחרות.