שטייניץ: "לפיד יהיר ושחצן - אמרתי לו לוותר על הפייסבוק"

השר לעניינים אסטרטגיים בערוץ 2: "לפיד שר אוצר 3 חודשים וסבור שמגיע לו הכל" ■ על מינוי הנגיד: "אולי עכשיו צריך מודעה תחת הכותרת 'דרוש מלאך לתפקיד נגיד בנק ישראל'" ■ "נתניהו הפגין חולשה וטעות בשיקול הדעת"

השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ "מחכה" כבר שבועיים לדבר ולהתייחס לסילוקו מישיבת הקבינט המדיני לדרישת שר האוצר יאיר לפיד, והוא מתח ביקורת חריפה בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 על לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו.

"לפיד יהיר ושחצן", קבע שטייניץ. "התקרית הזו מיותרת ומביכה. האיש מכהן כשר במשך שלושה חודשים בלבד. הוא מגיע 'לקודש הקודשים' - הקבינט המדיני ביטחוני, מבלי שהיה בממשלה הקודמת והוא לא יודע איך זה פועל. הוא נוהג כמו אדם שסבור שמגיע לו הכל", תקף שטיייניץ. השר אף הוסיף כי הדבר משול בעיניו לניסיונו של אדם לכתוב דוקטורט בטרם סיים את לימודי התואר הראשון.

השר לעניינים אסטרטגיים לא פסח גם על ראש הממשלה נתניהו, שלאחר בקשתו של לפיד קרא לו לעזוב את הדיון. "אני לא מנקה את ראש הממשלה", הוסיף שטייניץ. "הוא היה צריך לנהוג אחרת. הוא הפגין חולשה וטעות בשיקול הדעת. התנהלותו צריכה להיות כזו שמבהירה מי בעל הבית", הסביר.

"אמרתי ללפיד: 'ותר על הפופולאריות'"

השר שטייניץ המשיך בביקורתו על שר האוצר לפיד גם בעניין תקציב המדינה שהובא לאחרונה לאישור הכנסת. "אמרתי ללפיד בחפיפה שני דברים מהותיים שעל שר אוצר לזכור: הראשון - לוותר על הפופולריות ועל הרדיפה אחר התקשורת והסטטוסים בפייסבוק. השני - להעמיק ולא לקבל החלטות כלאחר יד. בכל הקשור לעידוד השקעות בפריפריה ובעידוד הצמיחה - היתה כאן כניעה ללחץ תקשורתי", הבהיר.

שטייניץ הסביר כי דחה את הביקורת שלו על התקציב, בכדי לא לפגוע במאמצי הממשלה להעבירו בכנסת. השר ציין כי לצד מספר מהלכים נכונים שנעשו, חסרים בתקציב מנועי צמיחה שיאפשרו עידוד השקעות בפריפריה.

השר שטייניץ הביע עמדתו גם בנוגע לסערה סביב מינויי הנגידים בישראל. "מדובר בסיפור עצוב", הסביר שטייניץ. "אני מכיר את שני האנשים פרנקל וליידרמן, שניהם מועמדים מצויינים - כלכלנים מהשורה הראשונה. אי אפשר לצפות מרה"מ ושר האוצר להפעיל משרד חקירות לחקור 10 שנים אחורה לקראת כל מינוי", הסביר.

"יכול להיות שעכשיו צריך לפרסם לקראת המינוי מודעה תחת הכותרת 'דרוש מלאך לתפקיד נגיד בנק ישראל'", הבהיר השר. "אין ספק שצריך למצוא אדם כשר ונקי לתפקיד, אך אם מחפשים 'גלאט' - זה כבר סיפור אחר. צריך לוודא שעכשיו לא ייפסלו מינויים של אנשים ראויים שמעוניינים להתמנות לתפקידים בשירות הציבורי רק בשל מכתבים אנונימים שמופצים באוויר", טען.