תמרור האזהרה של "כרישי" וול סטריט: צאו משוק המניות

מנהלי השקעות מחברת פורטרס אינבסטמנט ומבלקסטון, טוענים כי מאחר והשוק נהיה יקר מדי והריביות יתחילו לעלות בקרוב, כדאי למשקיעים להתחיל לממש את הרווחים

שוק המניות בארה"ב הציג ביצועים דו ספרתיים, בשיעור של כ-19% מאז תחילת השנה וישנם כאלו הסבורים שהשוק ימשיך לעלות בטווח הקצר. עם זאת, "כרישי ההשקעות" בוול סטריט שגרפו רווחים של מיליארדי דולרים כאשר רכשו מניות בזול ומימשו במחירים גבוהים טוענים כי "החגיגה הסתיימה" והגיע הזמן לצאת מהשוק.

מנהלי השקעות מחברת פורטרס אינבסטמנט ומבלקסטון, טוענים כי מאחר והשוק נהיה יקר מדי והריביות יתחילו לעלות בקרוב, כדאי למשקיעים להתחיל לממש את הרווחים. ווסלי אדנס, מנהל השקעות בפורטרס שאחראי על ניהול כספים בהיקף של 14.3 מיליארד דולר, אמר בשיחת ועידה עם המשקיעים בשבוע שעבר כי הוא מתקשה למצוא השקעות אטרקטיביות.

גם פיט בריגר, המנהל השקעות בהיקף של כ-13 מיליארד דולר אמר בשיחת ועידה עם משקיעים כי סביבת ההשקעות הפכה להיות לחוצה מדי. "זוהי תקופה טובה יותר למכור את ההשקעות הקיימות שלנו, מאשר לבצע השקעות חדשות", לדברי בריגר, שהוסיף וטען כי חוסר הוודאות גדל בגלל המדיניות של ה'פד'.

אל הקולות הקוראים לצאת מהשוק מצטרפים גם לאון בלק, מנכ"ל חברת Apollo Global Management וכן טוני ג'יימס, מבלקסטון שטענו כי סביבת ההשקעות קוראת למשקיעים למכור את האחזקות שלהם, משום ששוק המניות עלה מהר מדי ושוק האג"ח עדיין לוהט.

נזכיר, 3 סבבים של תוכניות להקלה כמותית (QE) ביחד עם שיפור ברווחי החברות ובנתונים הכלכליים, הובילו את המדדים המרכזיים בוול סטריט לזנק בכ-152% מהשפל שנרשם בשוק הדובי של 2009.