נעילה שלילית בבורסה; בזק עלתה 1%, קומפיוג'ן זינקה 40%

מגמה מעורבת באירופה וירידות שערים בוול סטריט ■ בזק פרסמה דוחות - מחלקת דיבידנד של 1.469 מיליארד שקל ■ קופיוג'ן חתמה על הסכם ענק ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-983 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ב') בירידות שערים, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות שערים בוול סטריט. מדד ת"א 25 השיל מערכו כ-0.45% וננעל ברמה של 1,203 נקודות. מדד ת"א 100 ירד בכ-0.1% לרמה של 1,100 נקודות. אלוט תקשורת וקמהדע בלטו היום במסחר וננעלו בעליות של יותר מ-5%. בזק נסחרה במגמה חיובית וקומפיוג'ן זינקה לאחר שחתמה על הסכם ענק. מחזור המסחר הסתכם בכ-983 מיליון שקל.

רן שחר, מנהל השקעות ראשי באלפא פלטינום ניהול השקעות, אמר היום כי "יש לציין שסוגית מינוי הנגיד אינה משפיעה כרגע על שוק המניות, אך כן גורמת להיחלשות הדולר בהשוואה לשקל, כאשר ספקולנטים מנצלים את הואקום שנוצר כדי למכור דולרים. צריך לזכור כי המשך החלשות הדולר עלולה לפגוע בצמיחת המשק ברבעונים הבאים".

"אנו ממשיכים להמליץ להישאר עם יתרת מזומן גדולה יחסית (15-20 אחוז) וברכיב מנייתי חלקי. בארץ, בהמשך לנפילה של כיל והחברה לישראל בשבוע שעבר, קיים חשש לצניחה במחירי האשלג מרמה של 400 דולר לטון אשלג לרמה של מתחת ל-300 דולר לטון. אנו ממליצים לרכוש בהדרגה את מניות כיל עקב התלות החלקית שלה במחירי האשלג העולמיים ועקב עלות נמוכה בהפקת האשלג בהשוואה לחברות המתחרות".

המסחר בבורסה בת"א נחתם אתמול (א') במגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.1% וננעל ברמה של 1,208 נקודות ומדד ת"א 100 טיפס בכ-0.25% לרמה של 1,101 נקודות. מדד הבנקים השיל מערכו כ-0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכ-380 מיליון שקל, כאשר מניות האנרגיה עמדו במוקד.

ברקע נמשכת סאגת מינוי נגיד חדש לבנק ישראל. כ-3 ימים לאחר ההודעה הדרמטית שבה הסיר מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל, פרופ' ליאו ליידרמן שובר שתיקה ומספר מה הביא אותו לוותר על התפקיד הבכיר. בראיון לעיתונאי יהודה שרוני באתר "דה-פוסט" של העיתון "סופהשבוע", ליידרמן אמר כי "כואב לי שחלום הנגידות שאותו רציתי כל כך לא יתגשם". הוא הוסיף: "אני ממליץ כעת להתמקד בהליך הבחירה לתפקיד הנגיד ובשאלה מי יהיה הנגיד הבא, ולא בטענות כלפי שאין להם כל יסוד".

נגד ליידרמן עלו טענות של הטרדה מינית לכאורה, שהביאו אותו לעזוב את תפקידו בדויטשה בנק ב-2002. ליידרמן הכחיש לדה-פוסט את הדברים, וטען שהחליט לפרוש כי לא היה מוכן לעבור את הסיוט שחווה המועמד הקודם יעקב פרנקל. "התפטרותי מדויטשה בנק היתה רצונית ונועדה לחזור לחיק משפחתי", אמר. ליידרמן אמר עוד, כי "הרקורד שלי נקי לחלוטין. מעולם לא הוגשה תביעה או תלונה מכל סוג שהוא נגדי בכל 34 שנות עבודתי באוניברסיטת ת"א, בעשר שנים בבנק ישראל, עשר שנים בבנק הפועלים ובשנתיים וחצי בדויטשה בנק".

טבע אטרקטיבית?

טבע פרסמה דוחות בשבוע שעבר, והאנליסטים מגיבים. בדויטשה בנק ממשיכים להחזיק בגישה החיובית כלפי טבע וממליצים על "קנייה", אם כי מחיר היעד למניה יורד ב-2 דולר ל-46 דולר, כ-18% מעל מחיר השוק. האנליסטים דיוויד סטיינברג ואדוארד צ'ונג מציינים שבתרופות הממותגות של טבע, ובפרט הקופקסון, נרשם חוזק שפיצה על החולשה בשוק הגנריקה בארה"ב. הם מציינים לטובה גם את שוק התרופות ללא מרשם (OTC). ב-UBS אין שינוי במודל ההשקעה. האנליסט מארק גודמן ממשיך להמליץ על מניית טבע בהמלצת "ניטרלי" ובמחיר יעד של 40 דולר, שגבוה מעט ממחיר השוק. בבנק הפועלים ההמלצה נותרת "תשואת שוק".

היום פרסמה חברת בזק את תוצאותיה לרבעון השני של 2013. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 969 מיליון שקל. (לכתבה המלאה)

קומפיוג'ן הודיעה היום כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם תאגיד באייר הבינלאומי, לפיתוח משותף של שתי תרופות שגילתה קומפיוג'ן לתחום הטיפול בסרטן. ההיקף הפוטנציאלי הכולל של ההכנסות הפוטנציאליות מההסכם, אם יגיעו התרופות עד השוק ויימכרו היטב, הוא 500 מיליון דולר. עם חתימת ההסכם היום זכאית קומפיוג'ן ל-10 מיליון דולר מיידית.

מניית רציו נסחרה בעליות. בהמשך לדיון שהתקיים בבג"ץ בשבוע שעבר בנוגע לייצוא הגז הטבעי, העבירה הבוקר המדינה את תגובתה לבג"ץ והסכימה לנהל את הדיון כאילו ניתן צו על תנאי ובהרכב מורחב של שופטים. במקביל מבקשת המדינה מבית המשפט לקיים את הדיון בעתירות מוקדם ככל האפשר.

הסתבכות נוספת בסאגת הסדר החוב בקונצרן אי.די.בי . לידי "גלובס" הגיעה חלופת מיילים בין יואב ערמוני, מנכ"ל קרן הפנסיה גילעד וחבר בנציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות, לבין מרב עופר אורן, מנכ"לית משותפת בחברת הנאמנות הרמטיק, אחד מהנאמנים הרבים לסדרות האג"ח של החברה, ממנה עולה כי חל קרע בין הצדדים. (לסיפור המלא)