הדולר היציג נחלש בכ-0.5% ל-3.561 ש'; האירו נחלש בכ-0.1%

האירו היציג נקבע על 4.725 שקלים ■ ATRADE: "שבירה מתחת ל-3.55 שקלים עשויה להגביר את הלחץ על הדולר"

המסחר במט"ח התאפיין היום (ב') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש בכ-0.5% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.561 שקלים. האירו היציג נחלש בפחות מ-0.1% ונקבע על 4.725 שקלים. הפעילים בשוק המט"ח מגיבים למעשה לראשונה להודעתו של פרופ' ליאו ליידרמן על פרישה מתפקיד בנק ישראל, שבאה ביום ו' אחה"צ לאחר קביעת השערים היציגים.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "הנתונים הכלכליים שהתפרסמו בארה"ב ובהם ירידת שיעור האבטלה ל-7.4% תמכו בעליות השערים בשוק המניות ובביקוש לדולר. המטבע האמריקאי שמר על כוחו אל מול המטבעות המרכזיים. בזירה המקומית אי הוודאות באשר למועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל והחשש מפני מינוי מועמד בעל גישה סוציאליסטית וגישה חברתית נדיבה, עשוי לגרור תנודות שערים בזירה המקומית. היצעי תחילת החודש הקלנדרי, כאשר יצואנים מוכרים מט"ח למימון שכר ועלויות בשקלים תורמים לייסוף השקל. אולם מנגד, משקיעים זרים עשויים לנקוט משנה זהירות ולצמצם את החשיפה של השקל עד שתתבהר התמונה באשר לנגיד הבא. לכן להערכתנו, מוגבל פוטנציאל ייסוף השקל בתנועה סביב רמת 3.55 שקלים לדולר, ומנגד, היצעי מט"ח משמעותיים צפויים סביב רמת 3.59 שקלים לדולר ואף למעלה מכך".

ב-ATRADE הסבירו הבוקר כי הספקולנטים עשויים לנצל את חוסר הוודאות בבנק ישראל וינסו להפעיל לחץ נוסף על השטר הירוק. בנק ישראל ינסה לא לאבד שליטה וינסה לבלום את התחזקותו של השקל אשר פוגעת בכלכלה המקומית. "יתכן כי הדשדוש המתמשך בין 3.6- 3.56 שקלים ישבר בימים הקרובים. שבירה מתחת ל-3.55 שקלים עשויה להגביר את הלחץ על הדולר. הלחץ הצפוי על הדולר מול השקל כתוצאה מחולשתו בעולם, יחייב את הנגיד הבא להתערב במלוא העוצמה על מנת להבטיח יציבות מחירים", נכתב.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "הדולר-שקל קרוב מאוד לשבירה כלפי מטה. הוא נסחר בקרבת השפל של חודש מאי ב-3.545 שקלים, ושבירה מתחת לרמה זו עשויה להאיץ את הירידה מטה. כאשר בוחנים את הגורמים הגלובליים המשפיעים על המסחר בדולר, אין ספק שבעולם הדולר נמצא בעמדה פגיעה מאוד, לאור הנתונים הכלכליים הירודים שפורסמו בשבוע שעבר אשר מגבירים את הסבירות כי הבנק הפדרלי ימשיך בהרחבה הכמותית".