לידר שוקי הון: מחיר מניית בזק אינו נמוך לטווח הארוך

האנליסטית סבינה פודבל: העיכוב בלוחות הזמנים המקוריים ליצירת השוק הסיטונאי לצד המשך הצגת תוצאות חזקות ותשואות הדיבידנד הגבוהות, עשויים לתמוך במניה בטווח הקצר

חברת בזק סיכמה הבוקר את הרבעון השני של השנה עם ירידה של 9.4% בהכנסות ל-2.351 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 2.595 מיליארד שקל ברבעון השני של 2012. עם זאת, בשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 15% ברווח הנקי ל-473 מיליון שקל, בעיקר בשל קיטון בהוצאות הפעילות ל-1.607 מיליארד שקל לעומת 1.849 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

האנליסטית סבינה פודבל מלידר שוקי הון מציינת בתגובה כי "הדו"ח היה טוב, מעט מעל הצפי שלנו בשורת הרווח. הפער נובע בין היתר מירידה של כ-30 מיליון שקל בהוצאות פלאפון, כתוצאה משינוי אומדן הוצאות שכירות אתרים עקב שיפור תנאי החוזה. אנו ממשיכים להאמין כי החמרת הרגולציה בשוק הקווי יכולה ליצור לחצים על תוצאות הקבוצה בעתיד, וממתינים להתפתחות בקשר לתהליך הסדרת השוק הסיטונאי בשבועות הקרובים".

מה לעשות עם המניה? פודבל אומרת כי העיכוב בלוחות הזמנים המקוריים ליצירת השוק הסיטונאי לצד המשך הצגת תוצאות חזקות ותשואות הדיבידנד הגבוהות, עשויים לתמוך במניה בטווח הקצר. עם זאת בהסתכלות ארוכת טווח, "אנו מעריכים כי על רקע השינויים הצפויים בסקטור והאיומים הרגולטוריים, מחיר המניה בשוק אינו נמוך".

לגבי פלאפון אומרת פודבל כי ירידה מעל הצפי במצבת המנויים, בהיקף של כ-39 אלף לקוחות לעומת הצפי לאובדן של כ-25 אלף ונתוני הניודים שהצביעו על ירידה בהיקף של סביב ה-20 אלף. "להערכתנו, חלק מהקיטון נובע ממנויי ה-Pre Paid".

"תוצאות החברה הושפעו לטובה מעדכון כלפי מטה של אומדן שכירות אתרים בהיקף של כ-30 מיליון שקל. עם זאת, יש לומר כי לא מדובר בירידה חד פעמית אלא בירידה שוטפת על רקע שיפור חוזה שכירות."