נעילה שלילית בבורסה; טאואר זינקה 7.2%, ח"ל 2.6%

מגמה שלילית במסחר בוול סטריט ■ קבוצת דלק פרסמה הצעת רכש מלאה לדלק אנרגיה, וחושפת מגעים לייצוא גז באמצעות צנרת לטורקיה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-972 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ג') בירידות שערים קלות, על רקע ירידות במדדים המרכזיים של וול סטריט. מדד המעו"ף השיל מערכו כ-0.25% וננעל ברמה של 1,200 נקודות. מדד ת"א 100 ירד בכ-0.3% לרמה של 1,096 נקודות, בעוד מדד הבלוטק ירד בכ-0.9% ל-318 נקודות. בין המניות שבלטו היום במסחר נציין את טאואר שרשמה עליות חדות, כיל והחברה לישראל שריכזו עניין וכן אלוט תקשורת שהשילה מערכה 8.7% לאחר פרסום דוחות. מחזור המסחר הסתכם בכ-972 מיליון שקל.

"לא מעט אשמה הרגולציה או יותר נכון עודף הרגולציה וכך קרה שממצב של רגולציית חסר עברנו למצב של התערבות מוגזמת כמעט בכל אפיק. נכון שחלק מהצעדים היו נכונים ומתבקשים זאת לאחר המשבר של 2008 אך לא מעט מהצעדים נעשו מתוך שליפות מהמותן ותוך כדי פרפורי הגסיסה של הבורסה המקומית ניסו לטפל בחולה באקמול (הארכת שעות המסחר) ובצעדים לא יעילים, זאת במקום להכניס את החולה לחדר ניתוח ולתת לו מכות חשמל בעוצמה הגבוהה ביותר". כך אומר היום יוסי אפרתי, סמנכ"ל השקעות ב'הכשרה' בסקירה שפרסם לחודש יולי עם תחזית לחודש אוגוסט.

אפרתי ציין עוד בסקירתו כי "מחזורי המסחר הנמוכים מקשים על הגופים המוסדיים לפעול בשוק המקומי ועל כן הם מעדיפים את שווקי חו"ל. כך קרה השבוע כי בחרנו להקטין את פוזיציית המניות שלנו בשוק המקומי ובמניות המשתייכות למדד ת"א 25 ולהגדיל את המניות בארה"ב - מהלך מתמשך שאנו מבצעים מידי חודש בחודשו מתחילת השנה, אולם נוכחנו לדעת כי ביום מסחר רגיל היינו יותר ממחצית מהמחזור בשוק המניות וזאת כשמדובר בגוף מוסדי בינוני כך שגוף מוסדי גדול כמעט ולא יכול להקטין את פוזיציית המניות ללא גרימת שינויים בשוק שלא לדבר על מדדים פחות סחירים כמו מדד ת"א 75 או מדד היתר, דבר זה אינו בריא ומקשה על מסחר תקין".

הצעת רכש לדלק אנרגיה

קבוצת דלק פרסמה אמש הצעת רכש מלאה למניות דלק אנרגיה , בה היא מחזיקה בכ-87%. היקף העסקה, אם תצא לפועל, הינו כ-1.3 מיליארד שקל. במקביל, לאחר פרסום מפרט הצעת הרכש, פרסמו השותפויות אבנר ודלק קידוחים דיווח המבאר מספר סעיפים בתשקיף הצעת הרכש של קבוצת דלק. בסעיף 9.7.30 (ו), תחת הכותרת "יעדים ואסטרטגיה עסקית - יצוא", נכתב כי "השותפות בוחנת את האפשרויות השונות לייצא גז טבעי בצנרת לירדן ו/או לטורקיה ו/או למצרים ו/או לרשות הפלשתינאית ומנהלת מגעים עם גורמים שונים בקשר לכך".

אלוט תקשורת פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני. מכירות החברה, שמספקת ציוד תקשורת לייעול ושיפור הביצועים של ספקיות התקשורת, הסתכמו ב-21.5 מיליון דולר, ירידה של 11% לעומת הרבעון הקודם ושל 19% מהרבעון המקביל ב-2012. ההפסד הנקי הסתכם ב-3.9 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 2.7 מיליון דולר אשתקד.

קומפיוג'ן מוסיפה לרכז עניין רב לאחר שדיווחה אתמול כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם תאגיד באייר הבינלאומי, לפיתוח משותף של שתי תרופות שגילתה קומפיוג'ן לתחום הטיפול בסרטן. ההיקף הפוטנציאלי הכולל של ההכנסות הפוטנציאליות מההסכם, אם יגיעו התרופות עד השוק ויימכרו היטב, הוא 500 מיליון דולר. עם חתימת ההסכם היום זכאית קומפיוג'ן ל-10 מיליון דולר מיידית.

"ועדת ששינסקי 2" בראשות פרופ' איתן ששינסקי קיימה אתמול ישיבת עבודה ראשונה. הוועדה הוקמה על ידי שר האוצר יאיר לפיד לצורך בחינת מדיניות התמלוגים שמקבלת המדינה בעד השימוש במשאבי טבע לאומיים, לרבות מפעלי ים המלח בבעלות כיל . יו"ר הוועדה ציין כי "הוועדה המתחילה את עבודתה תבדוק ותוודא כי המדינה מקבלת את חלקה כפי שנדרש בגין השימוש במשאביה הטבעיים מצד גורמים פרטיים. במידה וניחשף תוך כדי עבודת הוועדה לעיוותים הקיימים במדיניות הנהוגה כיום, אנו נציע דרכים לתיקונם".

בית ההשקעות צ'רדן פרסם המלצת "קנייה" למניית טאואר במחיר יעד של 10 דולרים. כלכלני צ'רדן סבורים כי שוק הסמיקונדוקטורים הגלובלי מתחיל להתאושש ולכן צופים כי הכנסות החברה ברבעון השני של 2013 יהיו בתחום התחזית של 122-132 מיליון דולר וכי תחזית החברה לרבעון השלישי של 2013 תשקף גידול רבעוני שבין 5 ל-10% ותהיה בטווח שבין 130-140 מיליון דולר.

אבוג'ן וחברת תרביות רה"ן הודיעו היום על תוצאות ראשוניות מוצלחות של ניסויי שדה שנערכו במסגרת הסכם שיתוף הפעולה בין החברות לפיתוח בננות בעלות עמידות למחלת הסיגטוקה השחורה, המחלה שמביאה לנזק הכלכלי הגדול ביותר למטעי בננות בעולם.

בזק פרסמה אתמול את דוחות הרבעון השני. הסביבה התחרותית הגוברת באה לידי ביטוי בדוחות, שהצביעו על ירידה של 9.4% בהכנסות הקבוצה כולה ל-2.35 מיליארד שקל. עם זאת, ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) השחיקה הייתה מתונה יותר, 3.1%, לרמה של כ-1.1 מיליארד שקל. ברווח הנקי אף נרשמה עלייה של 14% ל-473 מיליון שקל, בזכות התייעלות וירידה בהוצאות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]