צפו עכשיו או לעולם לא: שידור חי מהמובייל ע"י Yevvo

משתמש יכול לשדר וידיאו בשידור חי לכל העוקבים אחריו, והם יכולים להגיב ולהצטרף לשידור. מי שפספס את השידור החי - הפסיד ■ עברי לידר ואברהם טל כבר אימצו

כשבן רובין, איתי דנינו ורועי תירוש חיפשו משקיעים לסטארט-אפ שלהם, Yevvo, שמאפשר להעביר שידורים חיים ממובייל למובייל, הם נתקלו בלא מעט תשובות שליליות. אחת מהן הגיעה מגיגי לוי, אחד המשקיעים הפרטיים הבולטים בארץ. רובין, המנכ"ל, עזב את הפגישה איתו ונכנס למונית בדרך חזרה למשרד. במונית הופתע לגלות מערכת קריוקי ואת הנהג מגיש לו מיקרופון, כשברקע מתחיל להתנגן השיר "הפרח בגני". רובין לא חשב פעמיים והפעיל את אפליקציית Yevvo והתחיל לשדר את הנסיעה הלא שגרתית הזאת לעוקבים שלו בפלטפורמה הסלולרית שפיתח. דקה או שתיים לתוך השיר, לוי בעצמו הצטרף לשידור החי של רובין. לאחר מכן ההשקעה לא איחרה לבוא.

אז מה בעצם עושה Yevvo? הדגש הוא על תקשורת בין אנשים באמצעות וידיאו בשידור חי. משתמש יכול לשדר וידיאו בשידור חי לכל העוקבים אחריו, והם יכולים להגיב ולהצטרף לשידור. מי שפספס את השידור החי - הפסיד. לדברי רובין, אין אפשרות לצפות בשידור לאחר מכן. "הדגש הוא על כך ששידור חי הוא יותר מרגש מאשר לצפות במשהו שקרה בדיעבד", הוא מסביר. "תמיד אני יכול לצלם משהו, להעלות אותו לרשת חברתית ולשתף עם כל העולם. אבל לפעמים יש רגעים שחברים שלך יכולים לקחת בהם חלק בזמן אמת ויש לזה אימפקט אחר לגמרי".

yevvo watcher
 yevvo watcher

מודל דומה לזה של טוויטר

המודל של Yevvo מזכיר מעט את זה של טוויטר - ניתן לעקוב אחרי כל אחד, ללא צורך באישור ממנו. מהצד השני, מי שמשדר לא יכול לבחור מי יראה את השידורים שלו ולכן צריך לחשוב מראש מה משדרים ולשמור על פרטיות במידת הצורך. העוקבים יכולים לעשות Restream - בדומה ל-Retweet - ולשדר את הקטע גם לעוקבים שלהם.

האפליקציה של Yevvo זמינה רק למכשירי iOS אך ניתן לצפות בשידורים גם באמצעות האתר של Yevvo והפרופיל של המשתמש הרלוונטי. האפליקציה מושקת היום (ג') בגרסה רשמית לאחר שפעלה בחודשים האחרונים בגרסת בטא. אף שעדיין לא הושקה רשמית, היא הצליחה למשוך את עיניהם של כמה סלבס, בהם עברי לידר, אברהם טל, איתן אורבך, יאיר ניצני, דני רופ, רועי כפרי ואחרים.

"אברהם טל, עם 285 עוקבים, עושה בשידור חי רימיקס לשירים שלו או משמיע דברים שעדיין לא הושמעו. עברי לידר, עם 195 עוקבים, משדר דרך האפליקציה חזרות עם הפילהרמונית או מאחורי הקלעים של ההופעות שלו", מספר רובין.

בחברה מושקעים גם האחים אייל ורון גורה, שמכרו כבר כמה סטארט-אפים, ואדן שוחט, שמכר סטארט-אפ לפייסבוק ועומד כיום בראש קרן השקעות חדשה. עוד ברשימת המשקיעים נמצאת קרן פלוס ונצ'רס של יוסי מולדובסקי ודובי לחוביץ' וגם קרן Entree Cap.

yevvo
 yevvo