לימור דנש - המועמדת המובילה לממונה על שוק ההון

דנש, סמנכ"לית, ראש תחום השקעות ריאליות, אשראי, פרייבט אקוויטי ונוסטרו של קבוצת הביטוח מגדל, נחשבת לבת טיפוחיה של ענת לוין, ששמה נקשר בעבר גם ביחס לתפקיד הממונה על שוק ההון והמפקח על הביטוח

לימור דנש, סמנכ"לית, ראש תחום השקעות ריאליות, אשראי, פרייבט אקוויטי ונוסטרו של קבוצת הביטוח מגדל, מצטרפת לבורסת השמות של המועמדים לתפקידהממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר. כך על פי הערכות בשוק ההון, שלפי חלקן היא מועמדת מובילה. בלשכת שר האוצר מסרו בתגובה כי הם אינם מתייחסים לשמות.

דנש (38), מתמחה בתחום ניהול ההשקעות, והיא נחשבת לבת טיפוחיה של ענת לוין, ששמה נקשר בעבר גם ביחס לתפקיד הממונה על שוק ההון והמפקח על הביטוח. היא החלה את דרכה המקצועית בברוקראז' של בנק איגוד, שם עבדה מול גופים מוסדיים, ומשם עברה למגדל. היא מחזיקה בתואר ראשון בכלכלה וניהול מהמכללה למנהל. דנש נשואה ואם ל-2, ומתגוררת בראשון לציון.

הליך מינוי הממונה על שוק, ביטוח וחיסכון באוצר נמשך זה זמן, מאז הודיע עודד שריג, לפני כחודש, על כוונתו לפרוש בסוף החודש הנוכחי. ככל הידוע, שר האוצר יאיר לפיד, שהוא זה שיקבע את זהות הממונה, מעוניין למנות לתפקיד אישה. לאחר הכרעתו של לפיד, יובא המינוי לאישור הממשלה.

עד כה פורסמו מספר שמות של מועמדים אפשריים להחלפת שריג, בהם פרופ' אסף חמדני, רמי דיין, יואל נוה וגם שיראל גוטמן עמירה. מניסיון העבר עולה כי חלק מהמינויים נעשה מתוך האגף, וייתכן כי כך יהיה גם הפעם, אך בשוק מעריכים כרגע כי המינוי הפעם יהיה של דמות חיצונית.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, שהוא גם המפקח על הביטוח (שני תפקידים שונים) אחראי על פי חוק על כל עסקי ביטוח הנעשים בארץ, קביעת מדיניות עידוד החיסכון והתאמתו לצרכי המשק הלאומי, וגם על ייזום שינויים במבנה המוסדי של שוק ההון בישראל.

כפי הנראה השר לפיד יכריע בנושא בקרוב - במקביל לטיפול בסוגיית נגיד בנק ישראל - וזאת, בין היתר, משום שתפקיד המפקח על הביטוח, הוא תפקיד סטטוטורי וקבוע בחוק, כך שלא ניתן למנות לתפקיד זה ממלא מקום.