מניית בי קומיונקיישנס זינקה 51% בפחות מחודש וחצי

שגיא מורווח "על הנייר" כ-40 מיליון שקל על ההשקעה הפיננסית בבעלת השליטה בבזק ■ מאז תחילת השנה עלתה מניית בי קומיוניקיישנס ב-200%

פחות מחודש וחצי הניבו למיליארדר טדי שגיא רווח מרשים של כ-40 מיליון שקל "על הנייר" מהשקעתו בחברת בי קומיוניקיישנס, החברה-האם של בזק. בסוף יוני רכש שגיא מידי אינטרנט זהב של שאול אלוביץ' כ-12% ממניות בי קומיוניקיישנס, תמורת 125 מיליון שקל, וכיום שווי ההחזקה שלו עומד על קרוב ל-165 מיליון שקל - תשואה של כמעט 32%.

שגיא רכש מניות של בי קומיוניקיישנס במחיר של 35 שקל למניה, שהיווה פרמיה דו-ספרתית על מחירן בבורסה. כיום, לאחר זינוק של 51% במניה מאז ביצוע ההשקעה, היא נסחרת במחיר של כ-46.2 שקל. מתחילת השנה טיפסה מניית בי קומיוניקיישנס ב-200%.

טדי שגיא עשה את עיקר הונו בתעשיית ההימורים המקוונים, והוא משקיע בנוסף גם בתחומי הנדל"ן וחיפושי הנפט. לבי קומיוניקיישנס הוא נכנס בהשקעה שהוגדרה כפיננסית.

בי קומיוניקיישנס מחזיקה בכ-31% מקבוצת התקשורת בזק. בעקבות דוחות טובים שפרסמה בזק אתמול, עלתה המניה ב-3.3%, כשהיא ממשיכה את המגמה החיובית מהתקופה האחרונה. בי קומיוניקיישנס נסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל אביב, אולם מחזורי המסחר בה בנאסד"ק אינם גבוהים. שווי השוק שלה כיום הוא 1.38 מיליארד שקל, ואינטרנט זהב של אלוביץ' מחזיקה ב-68% ממניותיה.

מחצית ראשונה חזקה לבזק

אתמול פרסמה כאמור בזק דוחות כספיים טובים לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2013. למרות התגברות התחרות בשוק התקשורת המקומי, ועל אף שההכנסות הרבעוניות ירדו ב-9.4% ל-2.35 מיליארד שקל, הרווח הנקי של הקבוצה - הכוללת את פעילות בזק קווי, חברת הסלולר פלאפון, ספקית התקשורת ושירותי האינטרנט בזק בינלאומי וחברת שידורי הלוויין yes - גדל ב-14% לסך של 473 מיליון שקל, בזכות התייעלות וירידה בהוצאות.

בזק גם הודיעה על חלוקת דיבידנד בגין המחצית הראשונה, בהיקף 969 מיליון שקל - כ-36 אגורות למניה. לצד הדיבידנד השוטף תחולק גם המנה האחרונה של הדיבידנד המיוחד של בזק, שהיקפו הכולל היה 3 מיליארד שקל.

מתחילת השנה זינקה מניית בזק כמעט ב-40%. בלידר שוקי הון התייחסו אתמול למחיר המניה ולדוחות הכספיים, והאנליסטית סבינה פודבל כתבה כי "העיכוב בלוחות הזמנים המקוריים ליצירת השוק הסיטונאי בתקשורת, לצד המשך הצגת תוצאות חזקות ותשואות הדיבידנד הגבוהות, עשויים לתמוך במניה בטווח הקצר. עם זאת, בהסתכלות ארוכת טווח אנו מעריכים כי על רקע השינויים הצפויים בסקטור והאיומים הרגולטוריים, מחיר המניה בשוק אינו נמוך".